Reklama

"W I kwartale tego roku zanotowaliśmy poziom przychodów, który jest porównywalny ze sprzedażą jaką wygenerowaliśmy w całym 2019 r. To pokazuje skalę wzrostu spółki, a z drugiej strony - rosnącej wśród Polaków popularności złota jako celu inwestycyjnego. Niewątpliwie zwiększamy nasz udział w rynku, konkurując czasami z podmiotami, które stosują ceny dumpingowe albo dostarczają klientom kruszec dopiero po kilku tygodniach mimo przyjętej zapłaty z góry. W Mennicy Skarbowej inwestorzy mogą nabyć w zasadzie dowolną ilość złota na miejscu w oddziałach lub w sprzedaży online. Poziom zamówień na ten kruszec nadal jest wysoki i moim zdaniem nie zmieni się w perspektywie co najmniej kilku kwartałów" - powiedział prezes Jarosław Żołędowski, cytowany w komunikacie.

Według niego, popularność złota - podobnie jak mieszkań czy działek inwestycyjnych - wynika stąd, że przy rosnącej inflacji, braku możliwości oszczędzania w bankach inwestorzy nie mają zbyt wielkiego wyboru w szukaniu celów inwestycyjnych. "Dodatkowo złoto to inwestycja na lata, trudno na niej stracić biorąc pod uwagę perspektywę 10 czy 15 lat" - podkreślił.

W I kw. 2021 roku spółka sprzedała ponad 840 kg złota w porównaniu do 530 kg w analogicznym okresie roku ubiegłego, co stanowi wzrost na poziomie 59%. Najchętniej kupowanymi produktami były sztabki złota o wadze 100g i 1 uncji, a także uncjowe monety bulionowe. W strukturze sprzedaży nieznaczną przewagę mają monety, stanowiąc 52% całego sprzedanego w tym czasie złota inwestycyjnego, podano również.

Zysk netto w I kw. br. wyniósł 4,52 mln zł w porównaniu do 5,5 mln zł rok wcześniej. Na poziomie zysku operacyjnego spółka zanotowała 5,9 mln zł w porównaniu odpowiednio do 7,1 mln zł.

Mennica Skarbowa wiodący dealer złota inwestycyjnego, a także innych metali i kamieni szlachetnych na polskim rynku. Zajmuje się sprzedażą, skupem i przechowaniem produktów inwestycyjnych oraz doradztwem w zakresie dywersyfikacji portfela inwestycyjnego. Spółka jest notowana na rynku NewConnect.

(ISBnews)