Reklama

Reklama

Reklama

Francusko-polskie metro w Budapeszcie - najnowocześniejsza kolej podziemna w Europie [ZDJĘCIA]

7 kwietnia 2014, 05:20
Nowa linia metra w Budapeszcie pomogła właśnie Viktora Orbánowi i jego partii Fidesz wygrać wybory parlamentarne. Mieszkańcy stolicy Węgier od tygodnia korzystać mogą z M4. Ten 7,5-kilometrowy odcinek – w sumie 10 stacji - był budowany od 2006 r., pochłonął 1,5 mld euro, z czego 600 mln euro to dofinansowanie UE. Nowa linia przebiega pod Dunajem, łącząc dworzec Kelenföld w Budzie z Keleti w Peszcie. Nazwa jednej ze stacji pochodzi od Jana Pawła II (II. János Pál pápa tér). W pierwszy weekend kursowania mieszkańcy mogli jeździć bez biletu. Otwarcie na tydzień przed wyborami było elementem kampanii wyborczej. Na zdjęciu stacja Bikas Park i nowy pociąg z Chorzowa. Fot. Alstom.
Nowa linia metra w Budapeszcie pomogła właśnie Viktora Orbánowi i jego partii Fidesz wygrać wybory parlamentarne. Mieszkańcy stolicy Węgier od tygodnia korzystać mogą z M4. Ten 7,5-kilometrowy odcinek – w sumie 10 stacji - był budowany od 2006 r., pochłonął 1,5 mld euro, z czego 600 mln euro to dofinansowanie UE. Nowa linia przebiega pod Dunajem, łącząc dworzec Kelenföld w Budzie z Keleti w Peszcie. Nazwa jednej ze stacji pochodzi od Jana Pawła II (II. János Pál pápa tér). W pierwszy weekend kursowania mieszkańcy mogli jeździć bez biletu. Otwarcie na tydzień przed wyborami było elementem kampanii wyborczej. Na zdjęciu stacja Bikas Park i nowy pociąg z Chorzowa. Fot. Alstom. / Media / Iro Zoltan
Było kilka lat opóźnienia i lawinowy wzrost kosztów. Wreszcie są: efektowne stacje i automatyczne pociągi, w których maszynista nie jest potrzebny, ale mimo to jeździ jako figurant. Oto najnowsza linia metra w M4 w Budapeszcie.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

Reklama
Reklama

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

Powiązane

Reklama
Reklama

Reklama

Reklama
Zobacz

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama
Zapisz się na newsletter
Zapraszamy na newsletter Forsal.pl zawierający najważniejsze i najciekawsze informacje ze świata gospodarki, finansów i bezpieczeństwa.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak