Dwie trzecie nakładów inwestycyjnych zostanie przeznaczone na wzrost produkcji zakładu w Łańcucie, reszta na pozostałe fabryki, czyli Wrocław, Bielsko-Białą i Kaliningrad.

"Mamy podpisane kontrakty na rozszerzenie sprzedaży do Mercedesa i BMW, stąd decyzja o doinwestowaniu zakładu w Łańcucie" - powiedział prezes.

Spółka rozważa też inwestycję w Wietnamie, skąd sprowadza część towarów.

"W grę wchodzi budowa hali, przenieślibyśmy tam również część maszyn z naszych zakładów. Kwota inwestycji byłaby stosunkowo nieduża, rzędu 3-4 mln USD" - powiedział.

Reklama

Dodał jednak, że decyzja taka mogłaby zapaść najwcześniej w 2015 roku.

"Zobaczymy, jak pod względem sprzedażowym będzie wyglądało drugie półrocze" - powiedział.

Przedstawiciele spółki zapowiadali na początku tego roku, że liczą na ponad 700 mln zł przychodów w 2014 r.

>>> Czytaj też: Rawlplug liczy na kilkanaście proc. wzrostu przychodów r/r w 2014 i poprawę marż

Prezes poinformował podczas wtorkowej konferencji, że jeśli popyt rynkowy będzie kształtował się na dotychczasowych poziomach, realny poziom sprzedaży to 670-700 mln zł.

"Wyniki pierwszego półrocza są niezłe, ale rozczarowujące. Po pierwszym kwartale wydawało się, że będziemy rosnąć szybciej, ale popyt na części rynków plus wrażliwa koniunktura w Europie Środkowo-Wschodniej nie pozwoliły nam zwiększyć sprzedaży bardziej niż o 9 proc." - powiedział.

Sprzedaż w okresie styczeń-czerwiec wzrosła do 330,7 mln zł z 304,5 mln zł przed rokiem, zysk operacyjny wyniósł 12,3 mln zł wobec 14,9 mln zł przed rokiem, a zysk netto 2,8 mln zł wobec 5,7 mln zł w pierwszej połowie 2013 roku.

Wynik operacyjny oczyszczony ze zdarzeń jednorazowych (odpisy aktualizujące wartość aktywów w spółkach rumuńskiej oraz bułgarskiej) wyniósł 19,2 mln zł, a zysk netto 11,2 mln zł.

Rawlplug zdecydował o zakończeniu działalności spółek zależnych w Rumunii i Bułgarii i rozpoczęciu współpracy na tych rynkach z niezależnymi dystrybutorami.

Przedstawiciele spółki wskazali, że sprzedaż w Polsce jest pod dużą presją.

"Pierwszy kwartał był satysfakcjonujący, drugi jest już wątły. Nie ma w Polsce popytu" - ocenił prezes.

"Obserwujemy przyrost liczby klientów w kraju, ale jednostkowe zamówienia są płaskie lub minimalnie wyższe w dużych miastach, a o kilkanaście procent niższe w mniejszych ośrodkach" - dodał.

Spodziewa się on jednak, że bieżący rok mimo to powinien być lepszy od ubiegłego dla Koelner Polska.

Spółka wskazała na dobre dynamiki sprzedaży m.in. na Słowacji, na Węgrzech i w Skandynawii.

Słabszy popyt odczuwalny jest w Rosji, spółka odczuła też osłabienie ukraińskiej hrywny.

Spółka kontynuuje strategię zakładającą rozwój nowych produktów, wzrost efektywności wewnętrznej i ekspansję.

Rawlplug zajmuje się produkcją zamocowań, elementów złącznych i narzędzi.