Reklama
Reklama

Oto awarie samochodów, które mogą zrujnować domowy budżet

2 listopada 2018, 05:40
Szybko, sprawnie, wygodnie, ekonomicznie– tak wyobrażamy sobie użytkowanie samochodu. To realne, gdy jeździmy nowym autem i korzystamy z dobrodziejstw gwarancji. Standardem w Polsce jest 2-letni okres gwarancyjny, choć niektórego marki wydłużają go do 5, a nawet 7 lat. Korzystanie z tak długich okresów gwarancyjnych wiąże się jednak z różnymi utrudnieniami. Niektóre naprawy mogą być wyłączone z listy (np. wymiana amortyzatorów), a użytkownicy muszą spełniać dodatkowe warunki, aby korzystać z możliwości bezpłatnego usuwania usterek (np. warunkiem utrzymania gwarancji na lakier może być pokrywanie co roku karoserii specjalną powłoką, której koszt wynosi ok. 100 zł). Koniec gwarancji i pech… Wystarczy jednak poczytać fora internetowe, aby zorientować się, że poważniejsze problemy „przytrafiają się” się zazwyczaj już po zakończeniu okresu gwarancyjnego. Mówimy tu o skomplikowanych awariach, np. silnika czy skrzyni biegów, wymagających wymiany całych zespołów. Koszt takich napraw może wynieść od kilku do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych w przypadku droższych aut. Nie są to sytuacje statystycznie częste, ale jeśli już nam się przytrafią, to mogą poważnie nadszarpnąć domowy budżet.
Szybko, sprawnie, wygodnie, ekonomicznie– tak wyobrażamy sobie użytkowanie samochodu. To realne, gdy jeździmy nowym autem i korzystamy z dobrodziejstw gwarancji. Standardem w Polsce jest 2-letni okres gwarancyjny, choć niektórego marki wydłużają go do 5, a nawet 7 lat. Korzystanie z tak długich okresów gwarancyjnych wiąże się jednak z różnymi utrudnieniami. Niektóre naprawy mogą być wyłączone z listy (np. wymiana amortyzatorów), a użytkownicy muszą spełniać dodatkowe warunki, aby korzystać z możliwości bezpłatnego usuwania usterek (np. warunkiem utrzymania gwarancji na lakier może być pokrywanie co roku karoserii specjalną powłoką, której koszt wynosi ok. 100 zł). Koniec gwarancji i pech… Wystarczy jednak poczytać fora internetowe, aby zorientować się, że poważniejsze problemy „przytrafiają się” się zazwyczaj już po zakończeniu okresu gwarancyjnego. Mówimy tu o skomplikowanych awariach, np. silnika czy skrzyni biegów, wymagających wymiany całych zespołów. Koszt takich napraw może wynieść od kilku do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych w przypadku droższych aut. Nie są to sytuacje statystycznie częste, ale jeśli już nam się przytrafią, to mogą poważnie nadszarpnąć domowy budżet. / ShutterStock
Reklama
Reklama
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt
Reklama

Komentarze(21)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • Kaziu
    2018-11-02 10:12:02
    Dlatego jezdzę 13 letnim focusem z prostym jak konstrukcja cepa silnikiem beznynowym , który może spali wiecej o litr niż najnowsze modele ale za to dowolna awaria kosztuje max 300-400 PLN obecny przebieg 450 000 km i wizyty w warsztacie o wiele rzadziej niż obecnych nowoczesnych smaochodów
    4
    pokażodpowiedzi (4)
  • ioio
    2018-11-04 09:32:20
    Mieszkasz w mieście i pracujesz w mieście? Wsiadaj do MZK/MPK!! Mieszkasz poza miastem i musisz dojeżdżać codziennie do miasta - kup auto :)
    4
    pokażodpowiedzi (1)
  • To tylko pojazd
    2018-11-07 14:51:05
    Do przemieszczania się z pkt A do pkt B... i tyle w temacie. Ma być tani i niezawodny. Dla mieszczucha klasa nie ma znaczenia bo pokonuje krótkie odcinki. Może jak ktoś dużo jezdzi to ma to znaczenie. Mnie śmieszą zakupy niektórych co mają do pracy 3 kilometry i kupują superluksusowe limuzyny z dużymi silnikami..... Które NIGDY nie nabiorą na takim mikrym odcinku odpowiedniej temp oleju i się tylko męczą z głupim użytkownikiem
    0
  • Terminator
    2018-11-02 14:17:12
    Szkoda że Skoda ma tylko 2-letnią gwarancję a nie tak jak Kia 7-letnią!!!
    6
    pokażodpowiedzi (2)
  • Terminator
    2018-11-02 14:10:45
    Kia ma dobre oferty! 7-letnia gwarancja to dobra sprawa!!!
    12
  • byly posiadacz vaga
    2018-11-14 09:48:13
    siliniki TSI grupy VAG, po 100 kkm biorą namiętnie olej, volkswagen w instrukcji napisal nawet ze 0.5l na 1000km to wartosci akceptowalne a naprawa silnika 10kpln+
    0
  • Autofan
    2018-11-03 22:35:09
    Moj focus przejechal 250 tys bez zadnej awarii. Jyz myslalem zeby sie z nim rozstac ale jak slysze 450 tys to jestem w szoku i chyba odpuszcze nowe wynalazki
    4
  • Dziwne
    2018-11-03 14:48:52
    Jeszcze nikt z Toyoty się nie wyspamował? Chyba w weekend mają wolne.
    1
  • miox
    2018-11-14 15:56:04
    Kolejny artykuł z serii "wiem że nic nie wiem".
    0
  • stereo
    2018-11-28 12:59:08
    Netflix, dziękujemy !! 1983, pierwszy polski serial na tej platformie, zapowiada się super. No i jeszcze Maciek Musiał i Robert Więckiewicz - wiadomo, że to będzie dobre. Już w piątek, 30 listopada, dostępny na Netflix.
    0
Reklama
Reklama

Zobacz więcej

Reklama
image for background

Przejdź do strony głównej