W informacji z otwarcia ofert przewoźnik informował, że w sumie na ubezpieczenie taboru zamierza przeznaczyć od 12,7 mln do 15,1 mln zł w zależności, czy zamówienie będzie realizowane bez prawa opcji czy z prawem opcji, które przewiduje możliwość ubezpieczenia dodatkowego taboru.

Ubezpieczenie ma obowiązywać od 1 maja tego roku do 30 kwietnia przyszłego roku.

"Zamówienie dotyczy ubezpieczenia taboru pogrupowanego w zakresie czterech części. Dla części pierwszej najkorzystniejszą ofertę przedstawiła ERGO HESTIA, drugiej - konsorcjum w składzie: AXA, WARTA i PZU, trzeciej – GENERALI, a czwartej – WARTA. Po uprawomocnieniu ogłoszonego rozstrzygnięcia zostaną podpisane umowy" - poinformowało PAP PKP Intercity.

W informacji z otwarcia ofert przewoźnik poinformował, że część pierwsza zamówienia to ubezpieczenie casco lokomotyw i składów zespolonych ED74. ERGO HESTIA zaproponowało cenę z prawem opcji w wysokości 1,7 mln zł. W drugiej części zamówienia, czyli ubezpieczeniu casco wagonów, cena proponowana przez konsorcjum AXA, WARTA i PZU to z prawem opcji 3,1 mln zł.

Reklama

Trzecia część zamówienia dotyczy ubezpieczenia składów zespolonych Pendolino, Flirt, Dart i EZT "Stadler". Cena zaproponowana przez GENERALI z prawem opcji wynosi 9,4 mln zł. Czwarta część zamówienia to ubezpieczenie od ryzyka terroryzmu. Warta zaproponowała z prawem opcji cenę 159,2 tys. zł.(PAP)

autor: Łukasz Pawłowski

pif/ skr/