Przewoźnicy, uczcie się. Tak może wyglądać wnętrze pociągu
Oto, jak wyglądają pociągi pasażerskie, kiedy przewoźnik ma wyczucie estetyki i dobry pomysł na aranżację wnętrz. Tymi pociągami Flirt, które właśnie wyjechały z fabryki w Siedlcach, nie będą jednak podróżowali pasażerowie żadnego z polskich przewoźników. Trafiły do Kolei Holenderskich.
Oto, jak wyglądają pociągi pasażerskie, kiedy przewoźnik ma wyczucie estetyki i dobry pomysł na aranżację wnętrz. Tymi pociągami Flirt, które właśnie wyjechały z fabryki w Siedlcach, nie będą jednak jeździli pasażerowie żadnego z polskich przewoźników. Trafiły do Kolei Holenderskich
1 Klasy najłatwiej jest odróżnić po kolorze foteli. Wnętrze jest klimatyzowane. Pasażerowie mają do dyspozycji gniazdka elektryczne przy każdym siedzeniu , a poza tym dostęp do bezpłatnego WiFi. Przestronne przedziały przystosowane są do przewożenia rowerów i wózków. Każdy pociąg jest wyposażony w kamery rejestrujące podróż - wewnątrz i na zewnątrz pojazdu.
Media / MAGIC WOLINSKI
2 Pod sufitem podwieszone są ekrany systemu informacji pasażerskiej. Ale uwagę zwracają nie monitory, ale raczej ściana pod nimi. Przewoźnik podaje, że malowanie wewnątrz pojazdów jest inspirowane sztuką holenderskiego malarza Pieta Mondriana, który był przedstawicielem kierunku w sztuce o nazwie: abstrakcja geometryczna. Artysta zmarł w 1944 r.
Media / MAGIC WOLINSKI
3 Czasami do toalety w pociągu aż strach wchodzić. W tym przypadku powinno być odwrotnie. Przewoźnik twierdzi, że kolorowe, bogate zdobienia mają zniechęcić grafficiarzy do dekorowania wnętrz toalet własnymi „dziełami” (zwykle bardziej abstrakcyjnymi od prac Pieta Mondriana). Toalety wyglądają oryginalnie i przyjaźnie
Media / MAGIC WOLINSKI
4 Przewoźnik zadbał o detale. Stadler przyznaje, że na co dzień w Siedlcach przebywali komisarze Kolei Holenderskich. Cel: patrzeć producentowi na ręce podczas kluczowych etapów montażu. Jeszcze w kwietniu powinny rozpocząć się jazdy testowe po holenderskich torach. Kolejnym etapem będą tzw. testy typu, które powinny do końca lipca. Przekazanie ostatnich pojazdów jest zaplanowane na koniec października
Media / MAGIC WOLINSKI
5 W środku liczą się detale. Kontrakt dla Kolei Holenderskich jest realizowany w ramach rekordowego eksportowego zamówienia dla spółki Stadler Polska o wartości ponad miliarda złotych. Kontrakt został podpisany w Warszawie w kwietniu 2015 r.
Media / MAGIC WOLINSKI
6 Czteroczłonowe pojazdy będą miały 32 siedzenia w pierwszej klasie, 170 w drugiej i 12 foteli składanych. W pociągach trójczłonowych pasażerowie dostaną odpowiednio: 32, 114 i 12 siedzeń. Pociągi będą poruszały się z prędkością maksymalną 160 km/h
Media / MAGIC WOLINSKI
7 Pociągi Flirt – podobne z zewnątrz, inne w środku - jeżdżą też w Polsce: w barwach PKP Intercity, Kolei Mazowieckich i ŁKA. Dzięki lekkiej, aluminiowej konstrukcji pojazdy są lżejsze (od składów budowanych w technologii stalowej). A to przekłada się na niższe koszty eksploatacji
Media / Karol Bojar tel.501-533-643
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję