Do przetargu na budową obwodnicy Kostrzyna na Odrą w drodze krajowej nr 31 stanęło dziesięć firm. Jak podała GDDKiA za najkorzystniejszą uznano ofertę Przedsiębiorstwa Usług Technicznych INTERCOR. - Oferta PUT INTERCOR uzyskała najwięcej punktów w kryteriach ceny i gwarancji jakości – podała GDDKiA.
Teraz jest czas na odwołania. Jeśli w ciągu 10 dni od ogłoszenia wyboru nie wpłyną odwołania, dokumentację przetargu będzie przesłana do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, który przeprowadzi standardową kontrolę. Brak zastrzeżeń oznacza, że inwestor będzie mógł podpisać umową z wykonawcą.
Zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy będzie, opracowanie projektu i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) oraz wybudowanie nowej drogi.
Przebieg obwodnicy Kostrzyna nad Odrą
Planowana inwestycja będzie miała długość blisko 9,2 km. Trasy, która zostanie poprowadzona po zupełnie nowym śladzie, będzie omijać miasto od północno-zachodniej strony.
Początek obwodnicy zlokalizowany będzie na wysokości Fortu Sarbinowo. Od tego miejsca trasa przez ok. 2,5 km pobiegnie na północny zachód poprzez tereny leśne, aż do skrzyżowania z linią kolejową nr 273.
Na kolejnym odcinku droga pobiegnie w kierunku zachodnim i ominie Osiedle Drzewice, a następnie łukiem skieruje się poprzez tereny nieużytków na południe w stronę II obszaru Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
Kolejnym istotnym elementem trasy będzie wybudowanie mostu na Wartą, który przechodzić będzie w estakadę na terenach zalewowych. Następnie obwodnica wiaduktem przetnie linię kolejową nr 203.
W rejonie Starego Miasta trasa zostanie włączona skrzyżowaniem do DK22 i DK31.
Na mapie przebieg trasy zaznaczony jest zielona linią.
Co powstanie na obwodnicy Kostrzyna nad Odrą
Na trasie powstaną cztery skrzyżowania w formie ronda, dwa wiadukty nad liniami kolejowymi i trzy nad istniejącymi drogami. Do tego zbudowany zostanie most na Warcie wraz z estakadą o łącznej długości prawie 1 km.
Kiedy tras będzie gotowa?
Zgodnie z obecnym harmonogramem inwestor przewiduje, że nowa trasa będzie dostępna dla kierowców w 2029 r.