"Już w tym roku na polskich torach pojawią się pierwsze z ponad 50 nowoczesnych składów. Wśród nich znajdą się zarówno zupełnie nowe, wyprodukowane przez krajowych producentów pociągi, jak i kompleksowo zmodernizowane składy. Zaprezentowany dziś Link to sprawdzony i doceniany przez pasażerów tabor. Stąd też plan na rozszerzenie zamówienie o kolejne dwa pojazdy. Łącznie zakupimy pięć pojazdów tego typu. Warto dodać, że jako pierwszy regionalny przewoźnik będziemy posiadać pociągi z dedykowanymi strefami dla najmłodszych pasażerów, którzy dopiero zaczynają przygodę z koleją" - powiedział prezes Polregio Krzysztof Zgorzelski, cytowany w komunikacie.

Nowa flota to wynik planów modernizacyjnych spółki. Poza wymianą pociągów Polregio rozszerza ofertę połączeń, rozwija nowoczesne kanały sprzedaży biletów oraz zacieśnia współpracę z innymi przewoźnikami, w tym z autobusowymi, wprowadzając zintegrowane bilety.

Pesa Link dla DB w hali w Bydgoszczy

Pesa Link dla DB w hali w Bydgoszczy

źródło: Materiały Prasowe

"Zakup pociągów PESA Link przez Polregio to kolejny etap skutecznie prowadzonej restrukturyzacji spółki. To najlepszy dowód na to, że firma myśli o dalszym rozwoju i umacnianiu pozycji rynkowej. Wierzę, że docenią to także pasażerowie, którzy korzystają z usług największego w Polsce przewoźnika kolejowego, co przełoży się na wyniki finansowe spółki. ARP jako większościowy udziałowiec, tak jak dotychczas, będzie wspierał spółkę w dalszych działaniach rozwojowych" - podsumował prezes Agencji Rozwoju Przemysłu (ARP) Marcin Chludziński, cytowany w komunikacie.

Przewozy Regionalne, właściciel marki Polregio, powstały w 2001 r. Są największym pasażerskim przewoźnikiem kolejowym w Polsce. Każdego dnia na tory w całym kraju wyjeżdża ok. 1 800 pociągów zamawianych i finansowanych przez samorządy wojewódzkie. Przewozy Regionalne miały w 2016 r. 79,5 mln pasażerów.