PKP PLK poinformowały we wtorek, że zgodnie z podpisaną umową prace projektowe przy modernizacji i elektryfikacji liczącej 94 km linii Ełk - Korsze mają potrwać do 2020 r. Za opracowanie dokumentacji, która określi dokładny zakres robót, oraz za nadzór autorski będzie odpowiadać wybrana w przetargu firma Multiconsult Polska. Wartość tej umowy to 16,1 mln zł netto.

Szacunkowy koszt całej inwestycji w Krajowym Programie Kolejowym określono na 578,5 mln zł. Realizacja robót budowlanych jest planowana na lata 2020-2023. Po zakończeniu prac, czas podróży z Olsztyna przez Korsze do Ełku ma być krótszy o 30 minut. Poprawi się też przepustowość linii, co stworzy nowe możliwości dla przewozów regionalnych i dalekobieżnych.

Spółka zapowiada również podwyższenie standardu obsługi podróżnych. Wykonawca opracuje dokumentację na modernizację siedmiu stacji: Stare Juchy, Wydminy, Giżycko, Sterławki Wielkie, Kętrzyn, Tołkiny, Korsze oraz siedmiu przystanków: Woszczele, Siedliska, Niegocin, Sterławki Małe, Martiany, Nowy Młyn, Linkowo.

Według PKP PLK nowe perony będą wygodniejsze i dostosowane dla osób niepełnosprawnych. Zostaną wyposażone w wiaty, ławki i oświetlenie. Poprawi się oznakowanie i informacja o kursowaniu pociągów.

Reklama

Przewidywana jest kompleksowa wymiana torów i 61 rozjazdów. Dzięki wymianie i remontowi urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz przebudowie 78 przejazdów kolejowo-drogowych zwiększy się poziom bezpieczeństwa ruchu. Prace obejmą w sumie 145 obiektów inżynieryjnych, m.in. mosty i wiadukty kolejowe.

Projekt będzie realizowany z programu Infrastruktura i Środowisko. Zgodnie z Krajowym Programem Kolejowym, na terenie woj. warmińsko-mazurskiego PKP PLK planują w najbliższych latach inwestycje za ponad 2 mld zł.

(PAP)

autor: Marcin Boguszewski

edytor: Bożena Dymkowska