Rainbow Tours S.A. jest polską firmą z polskim kapitałem. Działalność uruchomiła w 1990 r. praktycznie od zera, a dziś jest drugim największym touroperatorem w Polsce z setkami tysięcy klientów. Spółka wysyła na wakacje nie tylko Polaków. Z jej usług korzystają Czesi, Litwini i Słowacy, bo i w tych krajach Rainbow Tours ma swoje oddziały. Klienci spędzają wakacje m.in. w takich dalekich zakątkach jak Tajlandia, Kuba czy Kolumbia. Ich bezpieczny pobyt gwarantuje jedna z największych kwot ubezpieczeniowych w branży turystycznej, opiewająca na 165 mln zł.

Taki rozwój nie byłby możliwy bez współpracy ze sprawdzonymi partnerami. W kwestiach finansowych takim jest Raiffeisen Polbank, który na polskim rynku może pochwalić się ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w obsłudze klientów korporacyjnych. Dzięki temu potrafi sprawnie identyfikować potrzeby klienta i dostarczać sprawdzone i odpowiednie rozwiązania.

Rafał Durkacz, dyrektor finansowy Rainbow Tours, określa Raiffeisen Polbank mianem jednego z kluczowych partnerów biznesowych firmy. I chwali współpracę: – Bank pod tym względem jest wyjątkowy. Każdą organizację tworzą ludzie, a bank Raiffeisen Polbank zatrudnia znakomitą kadrę specjalistów, którzy oprócz posiadanej wiedzy merytorycznej tworzą bardzo dobre relacje z zarządem spółki – mówi Durkacz.

Rainbow Tours (wraz z innymi spółkami z grupy) i Raiffeisen Polbank współpracują od 2008 r. Wiele się od tego czasu zmieniło. Wtedy operator generował przychody na poziomie 252 mln. Teraz, tylko za trzy kwartały tego roku, wynoszą one 1 mld 176 mln, czyli prawie pięć razy więcej. Durkacz podkreśla rolę w tym procesie banku. – Bez solidnego partnera, który obsługuje działalność bieżącą w wielu obszarach i wspomaga naszą aktywności, nie wyobrażam sobie możliwości tak dynamicznego rozwoju – tłumaczy. Wśród zalet Raiffeisen Polbanku wymienia jego obecność na wielu rynkach na świecie, co ułatwia prowadzenie interesów w branży turystycznej i współpracę z kontrahentami na całym świecie. – Każdy z nas był na wakacjach i chciałby, by był to czas niczym niezmąconego spokoju. Podobnie jest we współpracy z bankiem. I my, i nasi kontrahenci możemy być pewni terminowości rozliczeń za pośrednictwem banku. To bardzo ważne w naszej działalności – mówi Durkacz.

Przedstawiciel Rainbow Tours zwraca też uwagę na elastyczność usług, które oferuje partner. – Bank nie ogranicza się do standardowych produktów. Zna nasze potrzeby i chętnie przygotowuje rozwiązania „szyte na miarę” – mówi menedżer firmy turystycznej. Podkreśla też funkcjonalność i przyjazność systemu operacyjnego banku, umożliwiającego dwukierunkową komunikację z księgowością klienta, co przekłada się na wydajność pracy oraz duże oszczędności czasu i pieniędzy. – A każdy, kto prowadzi biznes, bacznie przygląda się kosztom – twierdzi Durkacz.

Piotr Włodarczyk, dyrektor centrum korporacyjnego Raiffeisen Polbanku w Łodzi, współpracę z tak dużym operatorem jak Rainbow Tours określa mianem wyzwania i zaznacza, że aby wszystko funkcjonowało jak należy, w parze muszą iść nowoczesne rozwiązania i dobre relacje. – Historia naszej wieloletniej współpracy pokazuje, jak bardzo istotną rolę odgrywają szybki proces decyzyjny, elastyczność i przewidywalność. To niewątpliwie wpływa pozytywnie na strategiczne planowanie rozwoju przedsiębiorstwa – mówi Włodarczyk.

Rozwój to w biznesie turystycznym słowo klucz, bo na dynamicznym rynku sukces uzależniony jest od systematycznie urozmaicanej i wzbogacanej oferty. Firma Rainbow przygotowała właśnie dla turystów nowe kierunki: Brazylię i Panamę. – Jestem pewien, że nasz partner bankowy dalej będzie wspomagał rozwój naszej działalności – kończy Rafał Durkacz.

HU

PARTNER















ikona lupy />