Prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz przypomniała na piątkowej konferencji na bulwarach wiślanych, że międzynarodowy konkurs na projekt mostu został ogłoszony pod koniec 2016 r. Rozstrzygnięcie nastąpiło we wrześniu 2017 r. Jak mówiła, wpłynęło 40 prac konkursowych, sześć z zagranicy.

"Pierwszą nagrodę w wysokości 100 tys. zł oraz zaproszenie do negocjacji (w trybie zamówienia z wolnej ręki - PAP) otrzymała spółka Schuessler-Plan Inżynierzy" - powiedziała prezydent stolicy.

Umowę na projekt budowlany z przedstawicielami Schuessler-Plan Inżynierzy podpisał dyrektor Zarządu Dróg Miejskich Łukasz Puchalski. To właśnie ZDM będzie nadzorował budowę pieszo-rowerowego mostu.

Gronkiewicz-Waltz podkreślała, że nowa przeprawa ma połączyć Pragę, rejon ul. Okrzei i Ząbkowskiej z Powiślem i dalej z Krakowskim Przedmieściem.

Jak powiedział Puchalski, podpisana w piątek umowa zakłada, że w połowie marca 2019 r. będzie gotowa dokumentacja projektowa z ważnym pozwoleniem na budowę.

"Chcielibyśmy w 2019 r. ogłosić przetarg (na budowę) i rozpocząć jesienią roboty budowlane. Mam nadzieję, że w 2020 r., późnią jesienią bądź w 2021 r., wczesną wiosną, uda się ten obiekt otworzyć i oddać do dyspozycji mieszkańców" - powiedział Puchalski.

W rozmowie z dziennikarzami dyrektor ZDM powiedział, że wartość umowy na projekt budowlany to blisko 6,6 mln zł. Dodał, że wstępnie na etapie konkursowym szacowane koszty budowy mostu wynosiły ok. 80 mln zł.

"Natomiast przyjęte rozwiązania projektowe dadzą odpowiedź na to, jaka jest ostateczność wartość. Zakładamy, że cała ta infrastruktura będzie kosztować gdzieś w okolicach 100 mln zł" - powiedział Puchalski.

Miasto podkreśla, że zwycięską koncepcję mostu nagrodzono m.in. za powściągliwą i elegancką formę, wpisującą się w pejzaż miasta, oraz wysoką jakość architektury. Most nie będzie prostą "belką" przerzuconą pomiędzy brzegami. Punkty załamań mostu staną się naturalnymi punktami widokowymi. Według zapowiedzi most ma mieć konstrukcję stalową i 463 metry długości.