"Przedmiotem zainteresowań grupy są przedsiębiorstwa o zbliżonym profilu działalności, posiadające ugruntowaną pozycję i znane na lokalnym rynku marki oraz firmy produkujące towary komplementarne wobec produktów Seleny" - czytamy w komunikacie. Zdaniem zarządu spółki, kryzys w sektorze materiałów budowlanych będzie trwał co najmniej do końca 2010 roku i będzie miał także wpływ na poziom popytu w roku 2011.

W związku z tym, spółka zamierza skupić się na optymalizacji i dostosowywaniu struktury kosztów do poziomu popytu na poszczególnych rynkach. Dodatkowo rozpoczęto projekt wdrożenia nowej platformy informatycznej, której celem jest usprawnienie procesów zarządzania w obszarze konsolidacji finansowej, kontrolingu i analizy rentowności sprzedaży.

"W okresie obecnej dekoniunktury aktywizujemy nasze działania akwizycyjne. Przedmiotem naszych zainteresowań są przede wszystkim rynki Europy Zachodniej i Centralnej, które monitorujemy pod kątem możliwości fuzji i przejęć" - powiedział prezes Krzysztof Domarecki, cytowany w komunikacie.

Spółka Selena FM miała 8,89 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2009 roku wobec 2,60 mln zł straty rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 102,11 mln zł wobec 93,94 mln zł rok wcześniej.

Reklama