Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że serwis społecznościowy Nasza-klasa.pl miał w lipcu 11,6 mln użytkowników, przy zasięgu blisko 70 proc. Szacuje się, że NK ma także ok. 10 proc. polskiego rynku e-reklamy – pisze „GW”.

W badaniu Megapanelu wyżej od Naszej-Klasy w kategorii klasycznych portal jest tylko Onet.pl (83 mln zł w I półroczu 2009). Jak pisze „GW”, powołując się na specjalistów, serwis Nasza-klasa mogłaby generować przynajmniej takie same dochody z reklamy jak Onet, jednak ochrona prywatności użytkowników, a także zamknięty system programowania na to nie pozwalają.

Reklamy w portalach społecznościowych nie mogą być inwazyjne z powodu możliwej ingerencji w prywatność użytkowników. Poza tym specjaliści z branży wskazują na zbyt mały dział sprzedaży i niedostępność serwisu dla programistów z zewnątrz (brak tzw. otwartego API), w przeciwieństwie do innego popularnego serwisu społecznościowego - Facebooka.