Według Murdocha to, co może wykończyć czasopisma, dzienniki i inne gazety, które udostępniają swoje teksty i artykuły w internecie to wyszukiwarki. Według wydawcy Wall Street Journal i Times of London, wydawcy z całego świata powinni zbuntować się i uniemożliwić najbardziej znanym wyszukiwarkom, takim jak Google, czy Bing pokazywanie ich artykułów w całości.

Szef jednych z najpopularniejszych pozycji w prasie codziennej twierdzi, że każda z gazet powinna mieć prawo do decydowania o tym, czy opublikowany przez nią artykuł w formie elektronicznej na oficjalnej stronie gazety będzie mógł zostać znaleziony przez wyszukiwarkę. O tym jednak powinno decydować nie Google, lecz sam wydawca. Murdoch proponuje, żeby w sieci udostępniony był za darmo jedynie tytuł, kilka zdań z tekstu. Za pozostałą część artykułu powinno się zapłacić.

Prezes zarządu News Corporation dodaje, że wyszukiwarki powinny płacić poszczególnym gazetom za udostępnianie ich artykułów. Sam zastanawia się nad wprowadzeniem zakazu, uniemożliwiającego pokazywanie w wynikach wyszukiwania w Google pozycji publikowanych przez gazety należące do News Corporation. Co więcej, w swoim gabinecie ma dostęp do dwóch monitorów, na których wyświetlają się jednocześnie oficjalne strony The Wall Street Journal wsj.com oraz The New York Times nytimes.com. Dzięki temu widzi, z których artykułów WSJ korzysta konkurencyjny NYT.