Jak wyliczyła spółka ZenithOptimedia, wydatki na reklamę zwiększyły się w tym roku na świecie o 4,9 proc. W przyszłym roku wzrost będzie nieco niższy- 4,6 proc. Firma Magna Global, która mierzy wielkość sprzedaży reklam, prognozuje zwiększenie w tym segmencie o 5,4 proc. Zgodnie z przewidywaniami spółki GroupM światowe wydatki na reklamę przekroczą w 2011 roku 500 mld dol., po osiągnięciu niecałych 450 mld dol. w tym roku.

Trzy razy szybciej od całego rynku ma rozwijać się segment reklam internetowych, którego wartość wzrośnie o 14 proc. Motorem wzrostu marketingu w sieci będą portale społecznościowe i filmy wideo. Nadal największy udział w rynku reklam będzie należeć do telewizji- do 2013 roku ma on wynosić 42 proc. W 2011 spadną za to o ok. 2 proc. wydatki reklamodawców w prasie.

Wydatki na promocję zwiększą się zwłaszcza w krajach rozwijających się. Najważniejszymi rynkami w branży w przyszłym roku będą USA, Japonia, Chiny i Niemcy. Chińczycy w ciągu najbliższych dwóch lat zwiększą wydatki na reklamę aż o 51 proc. W regionie Europy Środkowowschodniej, do którego zalicza się Polska, wzrost ma wynieść 31 proc. do 2013 roku.