Zgodnie z podpisaną w czwartek umową pomiędzy ZUS a Sygnity portal powstanie na przełomie 2011 i 2012 r. Wartość inwestycji to 18,1 mln zł brutto. ZUS poinformował, że nie ponosi jednak żadnych kosztów projektu - 85 proc. środków pochodzić będzie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, a 15 proc. z budżetu państwa. Dzięki serwisowi bez wychodzenia z domu będzie można składać różnego rodzaju wnioski i dokumenty. Ubezpieczony będzie mógł wystąpić o zaświadczenie podlegania ubezpieczeniu, osoba chora złoży wniosek o świadczenie rehabilitacyjne, emeryci i renciści sprawdzą wysokość otrzymywanych świadczeń. Każdy będzie miał dostęp do danych zapisanych na swoim indywidualnym koncie w ZUS.

>>>> Zobacz też: Sygnity przygotuje portal informacyjny dla ZUS za 18,1 mln zł

Dzięki portalowi na bieżąco będzie można też kontrolować stan zgromadzonych na swoim koncie składek i wyliczyć hipotetyczną emeryturę lub wysłać pytanie do pracowników ZUS. We wszystkich e-czynnościach można będzie liczyć na pomoc wirtualnego doradcy. "Rzeczywistość się zmienia, zmienia się więc i ZUS. Coraz więcej klientów chce mieć dostęp do naszych usług przez internet, wychodzimy więc naprzeciw ich oczekiwaniom. Budujemy portal, który będzie w pełni profesjonalnym wirtualnym urzędem. Udostępnimy w nim funkcjonalności dla każdej z grup naszych klientów: świadczeniobiorców, płatników składek i ubezpieczonych. Liczymy, że to podniesie ich satysfakcję ze świadczonych przez Zakład usług" - powiedział członek zarządu ZUS ds. informatyki Dariusz Śpiewak, cytowany w komunikacie Zakładu.

Prezes Sygnity Norbert Biedrzycki podkreśla: "Nasze rozwiązanie zaproponowane ZUS powstanie w oparciu o najlepsze sprawdzone standardy, wieloletnie partnerstwa i nasze kompetencje zdobyte przy realizacji podobnych projektów. Realizowany przez nas projekt jest połączeniem zaawansowanych technicznie rozwiązań typu open source oraz wysoko wyspecjalizowanych elementów komercyjnych". W celu rejestracji konta Zakład przydzieli użytkownikom indywidualny login i hasło. Płatnicy składek przy logowaniu do systemu będą mogli korzystać z certyfikatu kwalifikowanego bezpiecznego podpisu elektronicznego lub loginu z platformy ePUAP, czyli elektronicznej Platforma Usług Administracji Publicznej. Dzięki niej, Polacy mogą uzyskać w sieci np. pozwolenia, zaświadczenia i składać wnioski do różnych instytucji.

Reklama