Premier wyjaśnił, że konsultował tę decyzję z minister rozwoju regionalnego Elżbietą Bieńkowską i ministrem infrastruktury Cezarym Grabarczykiem.

Dodatkowe środki trafią na dokończenie fragmentu trasy S3 Szczecin-A2, w okolicy Gorzowa. S17 to trasa wylotowa z Lublina na Warszawę.

>>> Czytaj też: Polska wyda 78 mld zł na drogi do 2015 roku. Zobacz aktualne plany

Rząd nie rezygnuje z inwestycji kolejowych

Reklama

Rząd nie rezygnuje z realizacji jakichkolwiek inwestycji kolejowych, pieniądze przesunięte na budowę dróg pochodzą wyłącznie z zaoszczędzonych środków na zakończonych już przetargach - powiedziała minister rozwoju regionalnego Elżbieta Bieńkowska.

Bieńkowska wyjaśniła, że rząd przyjął na wtorkowym posiedzeniu program budowy dróg na lata 2011-2015. "Najważniejsze, co się w tym planie stało, to po pierwsze podwyższenie środków na budowę dróg w Polsce do roku 2013 z 78 mld do 82 mld 800 mln zł" - powiedziała Bieńkowska.

Wyjaśniła, że dodatkowe pieniądze pochodzą z przesunięć z projektów kolejowych. Zaznaczyła, że są to przesunięcia oszczędności z przetargów, a rząd jest zdeterminowany, by zrealizować wszystkie zaplanowane inwestycje kolejowe.

Jak zapewniła Bieńkowska, Rada Ministrów zdecydowała, że pieniądze zostaną przesunięte właśnie na drogi S3 i S17, bo te inwestycje były najlepiej przygotowane.

Zachodniopomorscy samorządowcy zadowoleni z decyzji rządu

Władze samorządowe Zachodniopomorskiego oceniły, że decyzja rządu o budowie dwóch odcinków drogi ekspresowej S3 dotyczy inwestycji, która ma szczególne znaczenie dla rozwoju regionu, portów i powstania Środkowoeuropejskiego Korytarza Transportowego (CETC).

Wicemarszałek zachodniopomorski Wojciech Drożdż, odpowiedzialny w zarządzie województwa za infrastrukturę i transport, w przesłanym mediom komunikacie podkreślił, że to bardzo ważna decyzja dla rozwoju aglomeracji szczecińskiej i Zespołu Portów Szczecin - Świnoujście.

"W szerszym kontekście ta decyzja przełoży się na zrównoważony rozwój całej Polski Zachodniej, gdyż droga ekspresowa S3 stanowi podstawę osi rozwoju korytarza CETC - najważniejszego szlaku transportowego zachodniej części naszego kraju oraz stanowiącego najkrótsze połączenie między Bałtykiem a Adriatykiem" - stwierdził Drożdż.

Także marszałek województwa lubuskiego Elżbieta Polak cieszy się z decyzji rządu o budowie S3.

O planowe wybudowanie drogi S3, a w szczególności odcinka Gorzów Wlkp.-Międzyrzecz apelowało do rządu m.in. kilkudziesięciu posłów z województw: zachodniopomorskiego, lubuskiego i dolnośląskiego, a także niektórzy parlamentarzyści z regionu wielkopolskiego i śląskiego.

Przetarg na budowę odcinka Gorzów Wlkp.-Międzyrzecz został zaplanowany na 15 kwietnia - poinformowała rzecznik zielonogórskiego oddziału GDDKiA Anna Jakubowska.

Wartość całej inwestycji została oszacowana na 2,7 mld zł, jej realizacja ma się zakończyć do 2013 r.