Koszt za jedno kliknięcie reklamy znajdującej na Facebooku wzrósł o 74 procent w ciągu ostatniego roku na czterech największych na świecie rynkach, wynika z danych TBG Digital, niezależnej firmy marketingowej specjalizującej się w mediach społecznościowych. Dominacja Facebooka w mediach społecznościowych oraz szybki wzrost w przychodach reklamowych nasuwa coraz częstsze porównania z Google.

>>> Czytaj też: Google rozkręca się z nową usługą Google+

- To jest najszybszy wzrost, jaki widzieliśmy od czasu, gdy Google pojawiło się na rynku - powiedziała Simon Mann Shell, prezes TBG. Raport TBG oparty jest na analizie 200 mld ocen reklam od 167 klientów w czasie trzech miesięcy do czerwca tego roku. To drugie już badanie po przeprowadzonym przez Efficient Frontier, inną firmę marketingową związaną z rynkiem mediów cyfrowych. Efficient Frontier odkrył, że koszt reklam za jedno kliknięcie wzrósł o 22 procent w drugim kwartale 2011 roku w porównaniu z pierwszym.

<<<Czytaj też: Google będzie prześwietlony pod kątem nieuczciwej konkurencji

Reklama

Firmy tego typu badają rynek, ponieważ Facebook szykuje się do oferty publicznej, a ta ma nastąpić przed wiosną 2012 roku. Firma zwiększyła swoje wysiłki w celu pozyskania jak największej ilości reklam. Z tego powodu stworzono nowe formaty reklam oraz urzędy klienckie, które będą doradzać jak najlepiej sprzedać je 750 milionom użytkowników portalu na świecie.