Tym samym łączna długość odcinków, na których możliwe są prace budowlane, wynosi 30 km.

"W najbliższych tygodniach można się spodziewać kolejnych decyzji dotyczących tego przedsięwzięcia" - poinformował w piątek PAP Bartłomiej Pawlak z biura wojewody łódzkiego.

Wojewoda Jolanta Chełmińska wydała 16 listopada pierwsze pozwolenie na budowę autostrady A1 między Strykowem a Tuszynem. Dotyczyło one odcinka III o długości 15,9 km.

Fragment autostrady A1 od Strykowa do Tuszyna, czyli tzw. wschodnia obwodnica Łodzi, ma mieć długość około 40 km i przechodzi przez powiaty zgierski i łódzki wschodni.

Umowę z wykonawcą - konsorcjum, którego liderem jest Polimex - Mostostal - na zaprojektowanie i zbudowanie trasy podpisano w grudniu 2010 r. Prace miały ruszyć na początku tego roku, a ich zakończenie planowano początkowo na drugą połowę 2013 r. Budowa jednak opóźniła się o niemal 10 miesięcy w związku z koniecznością wprowadzenia zmian do założeń projektowych.

Wykonawca złożył dokumenty na pozwolenie na budowę i zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Umowny termin zakończenia prac budowlanych to połowa 2014 roku.

Na tym odcinku autostrady A1 pojawią się cztery węzły autostradowe i w sumie ok. 90 obiektów inżynierskich: mostów, wiaduktów, przepustów i przejść dla zwierząt. Budowa odcinka Stryków-Tuszyn ma kosztować 1,158 mld zł.