Po bardzo udanym 2014 roku, Bytom spodziewa się dalszej poprawy wyników finansowych, w tym również rentowności. Spółka ma w planach rozwój powierzchni sieci sprzedaży do ponad 9,0 tys. m2 wobec 8,3 tys. m2 na koniec ub.r., poinformował prezes Michał Wójcik.

"Jestem przekonany, że rok 2015 będzie rekordowy pod każdym względem w historii spółki, a osiągnięte wyniki finansowe przełożą się na adekwatną wycenę akcji. Z dużym optymizmem patrzę na przyszłość spółki i marki Bytom , która odzyskuje swój blask i wigor z lat siedemdziesiątych" napisał Wójcik w liście do akcjonariuszy.

"Rok 2014 pokazał, że spółka ma solidne podstawy i jest zdolna generować rosnące zyski i dalej się rozwijać. Zbudowaliśmy sieć detaliczną składającą się z 81 sklepów o powierzchni 8278 m2. Wartość przychodów przekroczyła symboliczne 100 mln zł oraz 1000 zł średniomiesięcznej sprzedaży z m2" - wskazał prezes.

Przychody ze sprzedaży wyniosły 103,9 mln zł w 2014 r. wobec 85,3 mln zł rok wcześniej. Spółka tłumaczy, że wzrost ten wynikał ze zwiększenia przychodów z tytułu sprzedaży detalicznej, która jest najistotniejszą gałęzią działalności. Sprzedaż detaliczna wzrosła o 24% r/r do 94,8 mln zł.

"Wzrost sprzedaży detalicznej jest wynikiem poprawy efektywności sprzedaży, będącej następstwem zmian wprowadzonych w poprzednim roku, zarówno w funkcjonowaniu sieci, jak i ofercie produktowej marki Bytom" - czytamy w raporcie.

Reklama

Bytom podał, że w ub. roku koncentrował się nie tylko na poprawie wyników ze sprzedaży, ale także na rentowności sprzedaży. O ile w 2013 roku sieć wygenerowała 7,4 mln zł zysku, to rok 2014 zamknięty został zyskiem na poziomie sieci 13,7 mln zł.

"Na bazie dynamiki wzrostów odnotowanych w roku 2014 oraz bieżących wyników (I-II 2015), przypuszcza się, iż pozytywny trend wzrostów przychodów ze sprzedaży oraz poprawy marży zostanie zachowany również w 2015 roku, co przełoży się na dalszą poprawę wyników sieci sklepów, a co za tym idzie na roczny wynik finansowy spółki" - czytamy także w raporcie.

Średnia marża na sprzedaży detalicznej wzrosła do 54% z 53%, co przełożyło się na wyższą dynamikę wzrostu marży w zł na 1 m2 w stosunku do 2013 roku. Marża w zł/m2 wzrosła o 13% r/r.

Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł w 53,5 mln zł w 2014 r. wobec 43,2 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 6,4 mln zł wobec 1,3 mln zł rok wcześniej.

Zysk netto z działalności kontynuowanej wzrósł do 5,3 mln zł w porównaniu z 0,9 mln zł w 2013 r.

Na koniec 2014 roku sieć detaliczna Bytomia liczyła 81 sklepów o powierzchni 8278 m2. W ub. roku otwartych zostało 9 salonów firmowych o powierzchni 1.135 m2. Wszystkie nowe sklepy zostały zaprojektowane w nowej aranżacji, mającej na celu zaprezentowanie zmian, jakie zaszły w oferowanych produktach.

"Widzimy miejsce do dalszego rozwoju dystrybucji. Rok 2015 przyniesie nam kolejne otwarcia i powiększenie powierzchni sieci powyżej 9000 m2. Będziemy kontynuować strategię komunikacji odwołującą się do tradycji marki i nawiązującą do dziedzictwa polskiej kultury. Sprzyjające warunki ekonomiczne, doświadczenia z ostatnich lat Bytomia jako firmy detalicznej oraz bieżące wyniki zapowiadają dalszą poprawę efektywności sieci w zakresie realizowanej sprzedaży i marży brutto na m2" - napisał także Wójcik.

Bytom S.A. prowadzi sprzedaż detaliczną w sieci własnych sklepów pod Marką Bytom na terenie Polski oraz sprzedaż hurtową pod marką Intermoda. Firma rozpoczęła swoją działalność w lipcu 1945 roku, a od 1995 roku jest notowana na GPW.