Gazeta zauważa, że coraz częściej o wyborze firmy i pozostaniu w niej na długo decydują także świadczenia, które pracownik może otrzymać od pracodawcy. W wielu firmach stosuje się programy lojalnościowe i motywacyjne.

"Elementem wiążącym pracownika z firmą są na przykład programy emerytalne, premie jubileuszowe, roczne, opcje na akcje. Natomiast programy motywacyjne powinny być bardziej zindywidualizowane - ich celem jest sprawienie, żeby pracownicy na co dzień utrzymywali wysoki poziom zaangażowania i efektywności" - mówi dziennikowi Sylwia Kościuszko z firmy doradztwa personalnego HRK.

O tym, jak bardzo pracodawcom zależy na motywowaniu i lojalności pracowników, może świadczyć to, że wciąż rosną wydatki firm na świadczenia pozapłacowe. Stają się one ważnym elementem w walce o dobrego pracownika, o którego coraz trudniej - czytamy w "Pulsie Biznesu".

>>> Czytaj też: Były bankowiec: Łgać w żywe oczy i mieć klienta za nic. Liczy się tylko interes banku