"Marża EBITDA tej spółki poprawiła się do 7% z 6,8% w 2014 r. Ta poprawa odzwierciedlała mocny wzrost sprzedaży, dyscyplinę kosztową oraz pozytywne skutki odnowionej oferty" - czytamy w komunikacie.

W całej Grupie EBITDA wzrosła o 9,1% do 799,6 mln euro, przy utrzymaniu marży EBITDA na tym samym poziomie, co w 2014 r., tj. 5,8%, podano także.

"W 2015 r. Biedronka skupiała się przede wszystkim na poprawie wartości ze swojej sieci sklepów, głównie poprzez poprawianie oferty. Pomimo deflacji koszyka odnotowanej w spółce, wzrost sprzedaży w porównywalnych sklepach (LFL) wyniósł 3,2% w całym roku" - czytamy dalej.

Całkowita sprzedaż Biedronki wzrosła - zgodnie z wcześniej publikowanymi danymi - o 9,2% do 9 205,7 mln euro (i o 9,1% liczona w złotych).

>>> Czytaj też: Żywność z Azji wyprze polskie produkty z Biedronek? Właściciel sieci utworzy nową spółkę

W 2015 r. Biedronka otworzyła 102 sklepy. Na koniec roku sieć liczyła 2 667 sklepów Powierzchnia sklepów wzrosła do 1,72 mln m2 z 1,65 mln m2 na koniec 2014 r.