"Opracowujemy nową wersję strategii, której głównym celem jest efektywne zarządzanie dworcami kolejowymi, współpraca z ministerstwem, władzami miast, czy zarządcami komunikacji miejskiej" - powiedział członek zarządu PKP Jarosław Bator podczas konferencji ISBnews pt. "Majątek byłych i obecnych państwowych spółek – co dalej? Sprzedaż - Nowe zagospodarowanie - Wspólne projekty z innymi podmiotami".

Zaznaczył że dworce czeka segmentacja na m.in. premium, sezonowe, aglomeracyjne i regionalne. "Dla każdego będzie określony zakres usług tzw. koniecznych, dodatkowych, kwestia komercjalizacji, ochrony, czy serwisu. Nowa strategia usankcjonuje te zmiany" - podkreślił członek zarządu PKP.

>>> Czytaj też: Czeka nas dworcowa rewolucja? Zobacz, jakie plany mają PKP

Przypomniał, że PKP są dysponentem sieci 2,3 tys. dworców w Polsce i dążą do tego, by te obiekty mogły się w znacznym stopniu samofinansować.

Reklama

"Nie dostajemy żadnych dotacji na utrzymanie sieci dworców, finansujemy je ze środków własnych. Wiadomo, że niektóre dworce będą trwale nierentowne. Chodzi jednak o optymalizację zarządzania tą siecią obiektów" - podsumował Bator.

PKP S.A. to właściciel i zarządca istotnej części infrastruktury dworcowej i kolejowej w Polsce. Spółka zarządza ok. 2300 dworcami. Ponadto należy do niej blisko 30 tys. mieszkań i 100 tys. działek nieruchomościowych, z czego ok. 10 tys. ma potencjał komercyjny lub jest przeznaczona na sprzedaż.