Warszawa, 10.01.2017 (ISBnews) - Cyfrowe formy zakupowe B2B mogą przynieść firmom do 15% oszczędności, co przy zakładanej dynamice rynku ecommerce dałoby łączną kwotę rzędu 40 mld zł w 2020 r., poinformowali przedstawiciele Deloitte i Aleo, należącego do ING BSK.
Z szacunków Deloitte i doświadczenia Aleo wynika, że tylko dzięki agregacji zapotrzebowania i dotarciu do nowych dostawców, firmy mogą uzyskać oszczędności w przedziale 10-15%. Wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Aleo wskazują jednak, że tylko 35% ankietowanych firm korzysta z internetowych platform zakupowych, wskazali przedstawiciele Aleo i Deloitte .
Reprezentująca Aleo Edyta Musielak powiedziała podczas spotkania z dziennikarzami, że biorąc pod uwagę szacunki wzrostu rynku ecommerce B2B w Polsce do poziomu 344 mld zł w 2020 r. dałoby to potencjał oszczędności możliwych do uzyskania na poziomie ok. 40 mld zł. Jednocześnie przedstawicielka Aleo wskazała, że przedsiębiorstwa mogą za pośrednictwem platform zakupowych generować oszczędności w zakupach tzw. kategorii nieprodukcyjnych, czyli szczególnie energii, transportu, opakowań, czy usług.
"Cyfrowe zakupy są elementem szerszej rewolucji digitalowej, którą napędzają innowacje oraz ciągły spadek kosztów technologii i komunikacji. Powstają nowe modele biznesowe i nowe formy współpracy firm z partnerami, oparte np. na dynamicznym prognozowaniu popytu z wykorzystaniem informacji ze świata online, czy monitoringu produktów. Łańcuch dostaw staje się cyfrową siecią, która służy zdobyciu przewagi konkurencyjnej w zakresie kosztu i jakości oraz szybkości i elastyczności reakcji na zmiany rynkowe" - stwierdził partner Deloitte Consulting Dariusz Kraszewski.
W 2014 roku wartość transakcji online B2B szacowana była przez Polską Izbę Gospodarki Elektronicznej na 215 mld zł. Obecnie szacuje się, że jego dynamika będzie wynosić ok. 8% rocznie, co dałoby wzrost do poziomu 344 mld zł w 2020 r.
(ISBnews)