Warszawa, 22.05.2018 (ISBnews) - PMPG Polskie Media odnotowały 2,33 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2018 r. wobec 1,22 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
"Dobre wyniki wypracowane w I kwartale potwierdzają skuteczność naszej strategii transformacji cyfrowej wydawnictwa w kierunku mediów internetowych. Z sukcesem rozwijamy treści i osiągamy coraz lepsze zasięgi, dzięki czemu z nawiązką niwelujemy spadki na rynku tradycyjnej prasy" - skomentował prezes Michał Maciej Lisiecki, cytowany w komunikacie.
W I kwartale grupa wypracowała 2,78 mln zł zysku operacyjnego i 2,45 mln zł zysku netto (ogółem). Oznacza to wzrost o odpowiednio 84% i 74%. Na wynik netto w głównej mierze wpływ miało odwrócenie odpisów aktualizujących w kwocie 796 tys. zł oraz obniżenie kosztu własnego sprzedaży o 426 tys. zł, podano także.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 11,44 mln zł w I kw. 2018 r. wobec 11,89 mln zł rok wcześniej.
"Przychody ze sprzedaży grupy kapitałowej PMPG Polskie Media w I kwartale 2018 r. wyniosły 11,44 mln zł. Niewielki spadek przychodów r/r związany jest m.in. z transferem działalności wydawniczej do Internetu, gdzie grupa odnotowuje bardzo dobre wyniki wzrostu ilości odsłon i użytkowników, ale uzyskiwane przychody w okresie przechodzenia są jeszcze relatywnie mniejsze niż wcześniej uzyskiwane z działalności tradycyjnej.Przenoszenie działalności do Internetu ma pozytywny wpływ na rentowność, gdyż jednocześnie znacznie obniżają się koszty wydawnicze" - czytamy dalej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2018 r. wyniósł 1,46 mln zł wobec 0,1 mln zł zysku rok wcześniej.
"W I kwartale 2018 r. liczba użytkowników serwisów grupy przekroczyła 4,5 mln i była o 61% wyższa niż rok wcześniej. Jeszcze wyższe wzrosty grupa osiągnęła w zakresie liczby odsłon, których średniomiesięczna liczba wyniosła prawie 32,8 mln i była trzykrotnie wyższa niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Największy serwis - wprost.pl zanotował ponad 25 mln odsłon, co oznacza wzrost o 282% r/r" - czytamy również w materiale.
"Osiągnięte w I kwartale rezultaty operacyjne plasują PMPG na drugiej pozycji wśród wydawców tygodników opinii. Rozwój działalności internetowej pozwala dywersyfikować strumienie przychodów grupy, a w średnim i długim okresie powinien pozytywnie wpłynąć na osiągane wyniki finansowe" - wskazał Lisiecki.
W ramach przyjętej strategii zwiększania międzynarodowego zaangażowania PMPG, w lutym odbył się PolskoAmerykański Szczyt Przywództwa w Miami na Florydzie (#PALS). Wydarzenie zgromadziło wiele osobistości ze świata polityki i biznesu i było szeroko relacjonowane w mediach oraz zostało objęte patronatem prezydenta Andrzeja Dudy. Dzięki organizowanym wydarzeniom PMPG poszerza źródła przychodów, jak również rozbudowuje nowe kompetencje i relacje biznesowe, których pozytywny wpływ będzie widoczny w wynikach kolejnych okresów, podkreślono także.
PMPG Polskie Media podały również aktualne zasięgi swoich mediów:
- 200 tys. czytelników drukowanych i cyfrowych wydań "Wprost" i "Do Rzeczy",
- 4,5 mln użytkowników serwisów internetowych Wprost.pl, DoRzeczy.pl, SuperHistoria.pl, Film.com.pl,
- 32,8 mln odsłon serwisów internetowych,
- 350 tys. fanów na Facebooku,
- 520 tys. obserwujących na Twitterze,
- 3 500 bezpośrednich uczestników wydarzeń organizowanych pod marką "Wprost" lub "Do Rzeczy".
PMPG Polskie Media to spółka holdingowa działająca na rynku mediów tradycyjnych i nowych mediów. Do grupy należą m.in.: Agencja Wydawniczo-Reklamowa Wprost, wydawca tygodnika "Wprost" oraz spółka Orle Pióro, wydawca tygodnika "Do Rzeczy" oraz magazynu "Historia Do Rzeczy".
(ISBnews)
PMPG Polskie Media miało 2,33 mln zł zysku netto, 2,78 mln zł zysku EBIT w I kw.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama