Jak poinformowała PAP Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe, przebudowane wiadukty nie tylko zwiększyły bezpieczeństwo podróżowania koleją, ale dzięki temu, że zostały poszerzone usprawniają transport drogowy.

„Po przebudowie zwiększyła się prędkość jazdy składów pasażerskich na obu wiaduktach do 120 km/h. Obiekty zostały również poszerzone; w Radymnie prawie dwukrotnie szerszy wiadukt (z 5,8 m na 11,05 m) pozwolił wyeliminować ruch wahadłowy” – podkreśliła.

Oba wiadukty zostały także podwyższone, a to umożliwia przejazd wszystkich aut.

Szalacha zapowiedziała, że w I kwartale 2019 r. przebudowane będą kolejne dwa wiadukty w Radymnie i Walawie. Przypomniała, że w ubiegłym roku PLK przebudowały wiadukty w Jarosławiu i Tuczempach.

Przebudowa wiaduktów to część prac, jakie prowadzone są na trasie Rzeszów – Przemyśl. Tylko na odcinku Munina-Żurawica przebudowanych zostanie w sumie 8 wiaduktów i dwa mosty. Poza tym zmodernizowane będą tory, perony, urządzenia sterowania ruchem kolejowym i sieć trakcyjną. Na inwestycję przeznaczono blisko 20 mln zł. Zakończenie wszystkich prac na tym odcinku zaplanowane jest na I kwartał 2019 r.

Jak zapowiedziała Szalacha kolejne prace na Podkarpaciu rozpoczną się w drugiej połowie przyszłego roku. Obejmą m.in. odcinek Przemyśl-Hurko oraz stacje Radymno i Przeworsk. Szacowany koszt tych prac to 16 mln zł.

Do tej pory PKP PLK przeznaczyła w latach 2016-2018 na modernizację trasy kolejowej z Rzeszowa do Przemyśla prawie 76 mln zł. (PAP)

autor: Wojciech Huk