Za budowę samego portu ma odpowiadać Dariusz Sawicki, ekspert lotniczy z Uczelni Łazarskiego, a za budowę setek kilometrów nowy linii kolejowych Piotr Malepszak, do niedawna wiceprezes Kolei Dolnośląskich, wcześniej dyrektor w PKP PLK.

Czy już za dziewięć lat pierwsze samoloty wystartują z nowego, oddalonego o ok. 40 km od centrum stolicy lotniska w Baranowie? Wiceminister infrastruktury Mikołaj Wild zapowiada, że ten termin jest wciąż aktualny. Teraz na dobre ma zacząć działać spółka celowa powołana do realizacji tego wielkiego przedsięwzięcia, wartego blisko 35 mld zł (koszt z najważniejszymi dojazdami).

Przed weekendem spółka została wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego. Teraz poznaliśmy pełny skład zarząd spółki. Do geostratega, prawnika i wykładowcy Jacka Bartosiaka (prezesa spółki) właśnie dołączyli: Dariusz Sawicki, ekspert lotnictwa z Uczelni Łazarskiego (będzie odpowiedzialny za budowę samego lotniska), Michał Wrona z banku Pekao SA (będzie odpowiedzialny za finansowanie przedsięwzięcia) i Piotr Malepszak, do niedawna wiceprezes Kolei Dolnośląskich a wcześniej jeden z dyrektorów w spółce PKP Polskie Linie Kolejowe (będzie odpowiedzialny z tzw. komponent kolejowy, czyli rozbudowę sieci torów, która ma towarzyszyć budowie lotniska).

Wielkim wyzwaniem będzie zwłaszcza ta ostatnia funkcja. Rząd zapowiada, że przy okazji budowy CPK będzie znacznie rozbudowana sieć kolejowa. Do 2030 roku ma powstać aż 1300 km całkiem nowych linii kolejowych.

Więcej o zarządzie spółki odpowiedzialnej za budowę CPK i najbliższych krokach w środowym „Dzienniku Gazecie Prawnej”

>>> Czytaj też: Wild: Dzięki inwestycjom w CPK podróż koleją Warszawa-Białystok zajmie 75 minut