Adamczyk wziął udział w konferencji Klubu Parlamentarnego Prawa i Sprawiedliwości "Zasady prowadzenia polityki rozwoju w Polsce". Jak powiedział, rząd chce, aby "kolej ponownie połączyła polskie miasta, dlatego realizujemy program odbudowy połączeń kolejowych do polskich miast i miasteczek".

"Jest to pierwszy w historii program, który wspólnie o rozwoju kolei rząd będzie rozmawiał z samorządami" - powiedział.

"Remontujemy i wyremontujemy także dworce kolejowe" - powiedział i przypomniał, że "zostanie wprowadzony całkowity zakaz likwidacji linii kolejowych".

"Najwyższy czas zerwać z dziedzictwem polskiej trudnej historii zaborów. Dziś cały czas patrząc na mapę polskich linii kolejowych widać na nich granice zaborów. Tak dalej być nie może" - podał.

Reklama

"Realizujemy ambitne plany, pogramy, najważniejszymi z nich to program dróg krajowych, mamy także program kolejowy. Te inwestycje trwają i pozwalają wykorzystywać środki unijne, z których może skorzystać Polska w tak dużej wysokości. To w sumie ponad 200 mld zł, które przeznaczamy, będziemy przeznaczać na budowę wygodnych i bezpiecznych dróg ekspresowych i autostrad oraz modernizację tysięcy kilometrów szlaków kolejowych w Polsce" - powiedział Adamczyk.

Zaznaczał, że "Polska jest jedna". "Musimy o tym stale pamiętać, także w inwestycjach infrastrukturalnych; także w tych przedsięwzięciach inżynieryjnych. Inwestujemy zarówno w tunel w Świnoujściu, jak i w szlak Via Carpatia, Via Baltica, inwestujemy w wiele przedsięwzięć drogowych w całym kraju, w każdym z regionów" - zaznaczał.

"Tak samo zależy nam na skończeniu drogi ekspresowej S3 na Dolnym Śląsku, jak i doprowadzeniu autostrady A2 do Białej Podlaskiej; realizujemy zarówno obwodnicę Sanoka, drogę ekspresową, obwodnicę Chełma, jak i północną obwodnicę Krakowa. Nie ma tutaj różnic, każdy z Polaków zasługuje na bezpieczną komunikację drogową, a szczególnie tam, gdzie ta komunikacja dziś zagraża użytkownikom naszych dróg" - mówił Adamczyk.

Minister podkreślał, że polskie szlaki kolejowe są dziś "jednym wielkim placem budowy". "Nie tylko rozbudowujemy linie aglomeracyjne dużych miast, nie tylko łączymy je szlakami, na których można rozwijać coraz większe prędkości, ale inwestujemy też w dawno zapomniane linie kolejowe; przez ostatnie trzy lata przywróciliśmy do ruchu pasażerskiego ponad 200 km linii kolejowych, przez naszych poprzedników zapomnianych" - powiedział.

>>> Czytaj też: Jak Volkswagen sprawił, że złoto nie jest już najbardziej pożądanym kruszcem