Kilka godzin wcześniej konkurencyjne Sony ogłosiło, że pracuje nad usługą umożliwiającą ściąganie muzyki z internetu na różne urządzenia. Nad usługą telewizyjną pracuje również internetowa księgarnia Amazon, a Google przymierza się do wejścia na rynek muzyczny.
Jednocześnie chcąc utrzymać klientów iTunes, których liczba sięga obecnie 160 milionów, spędzających coraz więcej czasu na Facebooku i innych portalach społecznościowych, Apple uruchomił w ramach iTunes własną „muzyczną sieć społecznościową” pod nazwą Ping.
Ping pozwala użytkownikom umieszczać swoje profile pokazujące, czego słuchają. Użytkownicy iTunes mogą zobaczyć, czego słuchają ich znajomi, co ma ich zachęcić do zakupu tych utworów dla siebie. Apple, który dotąd sprzedawał rozrywkę poprzez ściąganie jej, zwraca się coraz bardziej w stronę streamingu. Wkrótce pozwoli klientom iTunes słuchać zakupionych przez nich utworów na dowolnym urządzeniu podłączonym do sieci.
Wypożyczenie filmów w AppleTV będzie kosztowało 4,99 dolara. Należąca do News Corp telewizja Fox oraz ABC Disneya zgodziły się zaoferować swoje programy za 99 centów. Według ludzi znających szczegóły porozumienia telewizje te zgodziły się jedynie na sześciomiesięczny okres próbny, ponieważ boją się, że pomysł ten zaszkodzi ich własnej sprzedaży, która waha się od 1,99 do 2,99 dolara za program.
Reklama