Konsorcjum Mostostalu Warszawa i hiszpańskiej Acciony szykuje się do zadaszenia terminalu pasażerskiego w Modlinie. Operacja zacznie się w połowie czerwca. Budynek i remontowana przez Erbud, licząca 2,5 km droga startowa mają być gotowe najpóźniej w październiku. Jeżeli procedury administracyjne przebiegną sprawnie, regularne loty mogą rozpocząć się jeszcze w tym roku.
Edyta Mikołajczyk, rzecznik prasowy Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa-Modlin, studzi emocje. Pamiętajmy, że budynek trzeba jeszcze wyposażyć – zaznacza. Przypomina problemy w stolicy, gdy po wybudowaniu nowego terminalu, okazało się, że instalacje przeciwpożarowe nie spełniają wymagań. Poprawki opóźniły oddanie terminalu o kilka miesięcy.
– Na pewno wystartujemy jednak przed terminem, i to przed Euro 2012 – dodaje Edyta Mikołajczyk.
Reklama
Tanie linie lotnicze i przewoźnicy czarterowi, którzy od dawna czekali na start nowego lotniska, jednak nie kipią nadmiernym entuzjazmem, bo na razie nie wiedzą, ile będą kosztować operacje lotnicze w Modlinie.
Przedstawiciele linii lotniczych obawiają się, że wraz z uruchomieniem nowego portu linie czarterowe i tani przewoźnicy zostaną przeniesieni do Modlina, a oszczędności wynikające z przenosin poza stolicę będą mizerne, bo PPL, kapitałowo obecne w obydwu portach, w trosce o rentowność Lotniska Chopina nie dopuści do zbyt wysokich upustów cenowych w Modlinie.
Aby obejrzeć galerię zdjęć kliknij w obrazek poniżej.
/>
/>
/>
/>
/>
/>
/>
/>
/>
/>
/>
/>
/>