Wyrok sądu dotyczy decyzji Prezes UOKiK z września 2009 roku. Bank informował w ulotkach reklamowych i na oficjalnej stronie internetowej, że przelewy i zlecenia stałe dokonywane przez internet lub w oddziałach banku są bezpłatne. Postępowanie przeprowadzone przez Urząd wykazało, że w danym miesiącu konsument nie płacił za przelewy wykonywane w oddziałach, ale w przypadku przelewów wykonywanych za pośrednictwem internetu bezpłatnych było tylko pierwszych pięć. W opinii UOKiK konsumenci kierujący się wprowadzającym w błąd przekazem reklamowym mogli podjąć niewłaściwe decyzje, co do wyboru usługi. Za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów Prezes Urzędu nałożyła na bank karę w wysokości 1 mln 278 tys. 742 zł.

Jak podał UOKiK, bank odwołał się od decyzji. W kwietniu 2011 r. argumenty UOKiK podzielił Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a w lutym Sąd Apelacyjny potwierdził decyzję Prezes UOKiK, w tym wysokość nałożonej sankcji finansowej.

Zgodnie z prawem przedsiębiorca, wobec którego została wydana decyzja przez Prezesa UOKiK, może się odwołać do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Od wyroku SOKiK przysługuje możliwość złożenia apelacji w Sądzie Apelacyjnym.

Wyrok jest prawomocny.

Reklama