Jak podał serwis The Daily Beast, z którym od 2010 roku Newsweek stanowi jedną firmę, u progu osiemdziesiątej rocznicy istnienia magazyn przeniesie się w całości do internetu i zakończy wydawanie papierowej edycji.

Rzeczniczka wydawcy polskiego tytułu Anna Gancarz-Luboń poinformowała, że decyzja amerykańskiego wydawcy "Newsweeka" o rezygnacji z jego drukowanej wersji nie ma wpływu na tygodnik "Newsweek Polska". "Tytuł, wydawany w Polsce od ponad 11 lat, ma bardzo mocną pozycję na rynku, cieszy się uznaniem czytelników i zainteresowaniem reklamodawców" - powiedziała agencji PAP.

Ostatni drukowany numer czasopisma w Stanach Zjednoczonych ukaże się 31 grudnia tego roku. Rezygnacja z wydania papierowego ma dać tygodnikowi miejsce na rozwinięcie dynamicznie rosnącego rynku odbiorców internetowych i mobilnych.

W miejsce drukowanych publikacji pojawi się ogólnoświatowe wydawnictwo pt. Newsweek Global, które, jak piszą autorzy The Daily Beast, „skierowane będzie do nastawionych na mobilność, opiniotwórczych czytelników, którzy chcą dowiadywać się o wydarzeniach na świecie w wyszukanym kontekście.” Wydawnictwo będzie płatne i dostępne zarówno na komputerach, jak i na tabletach.

Reklama

Jako powód takiej decyzji podawane są trudności rynku prasy drukowanej i dynamicznie rosnący rynek tabletów (liczba ich użytkowników w USA wzrosła w ciągu dwóch lat z 13 mln do 70 mln).

Tina Brown, wydawca The Daily Beast oraz Newsweeka, podkreśla że krok ten nie zmieni niczego w podejściu magazynu do dziennikarstwa, a podyktowany jest wyłącznie względami ekonomicznymi.