W tym roku bank skoncentruje się na dalszych wzrostach w kluczowych obszarach: kredytach hipotecznych, kredytach gotówkowych kierowanych do średniozamożnych oraz zamożnych klientów, produktach inwestycyjnych oraz obsłudze klientów z segmentu małych i średnich przedsiębiorstw, poinformował bank w komunikacie.

"Rok 2012 zakończyliśmy stabilnym zyskiem brutto na poziomie 218 mln zł. Naszym priorytetem na ten rok jest przede wszystkim jakość w zakresie obsługi klientów oraz zwiększenie udziałów rynkowych w kluczowych dla banku segmentach. Chcemy być bankiem pierwszego wyboru dla osób szukających specjalistycznych produktów – zarówno kredytu hipotecznego, jak i finansowania bieżących potrzeb, inwestycji czy długofalowego zabezpieczenia na przyszłość. A jednocześnie mocniej powalczyć o małe i średnie firmy" - powiedział prezes Leszek Niemycki, cytowany w komunikacie.

Celem banku jest także wzrost bazy klientów indywidualnych oraz małych i średnich przedsiębiorstw - zarówno podmiotów średnich, jak i większych.

Planowany jest dalszy oferty wzrost sprzedaży kredytów hipotecznych w PLN przy utrzymaniu bardzo wysokiej jakości portfela.

Reklama

Suma bilansowa banku wzrosła w ujęciu rocznym o 8 proc. do 27.510 mln zł. Wynik na działalności bankowej w 2012 roku wyniósł 951 mln zł.

Bank dwukrotnie w ciągu ub. roku dokonał podwyższenia kapitałów własnych na łączną kwotę 644 mln zł. Działania w tym zakresie były zgodne z przyjętym planem kapitałowym zakładającym rozwój portfela kredytowego i generowanie zysków przeznaczonych na dalsze wzmocnienie bazy kapitałowej.

Po kolejnych emisjach akcji, fundusze własne Deutsche Bank PBC przekroczyły 2.851 mln zł koniec 2012 r.

Oszczędności klientów detalicznych i firmowych wzrosły o 12% w skali roku do 11.749 mln zł.

Portfel kredytów ogółem wzrósł o 5% osiągając poziom 24.159 mln zł na koniec 2012 r. Jego motorem była dobra sprzedaż kluczowych produktów - kredytów gotówkowych dla segmentu klientów średniozamożnych i zamożnych oraz kredytów hipotecznych.

Bank zwiększył sprzedaż kredytów gotówkowych o 34 proc. r/r (1.318 mln zł vs. 983 mln zł), natomiast dynamika wzrostu sprzedaży kredytów hipotecznych została utrzymana na podobnym poziomie jak w 2011 r. tj. 3.374 mln zł na koniec 2012 r. Saldo kredytów hipotecznych wzrosło o 7% r/r do 17.962 mln zł.

Bank zwiększył o 24%, do poziomu 290 tys., liczbę rachunków indywidualnych oraz firm. Największy udział we wzroście miały darmowe rachunki dbNET (wzrost o 29 proc.) oraz rachunki oszczędnościowe (wzrost o 17 proc.).

Na koniec roku Deutsche Bank PBC obsługiwał łącznie ponad 420 tys. klientów indywidualnych i firmowych.

Deutsche Bank PBC S.A. jest członkiem Grupy Deutsche Bank, jednej z największych instytucji finansowych na świecie. Bank doradza klientom indywidualnym oraz małym i średnim przedsiębiorstwom w zakresie nowoczesnych rozwiązań finansowych, w tym przekrojowej oferty kredytów hipotecznych, produktów dla biznesu oraz inwestycji. Deutsche Bank PBC oferuje dostęp do swoich usług poprzez sieć niemal 200 oddziałów, centrów biznesowych i centrów inwestycyjnych na terenie całego kraju, a także za pośrednictwem internetu i teleserwisu.