Takie informacje podał rzeszowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Wartość oferty to 981,54 mln zł brutto.

Oferta konsorcjum uzyskała najwyższą punktację w procedurze oceny, w której jedynym kryterium wyboru była najkorzystniejsza cena. Pozostałe oferty złożyły: Mota Engil Central Europe (1,26 mld zł brutto) oraz konsorcjum firm z Salini Polska jako liderem i Impregilo jako partnerem (1,27 mld zł brutto). Pierwotnie zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia 1,13 mld zł brutto.

Zamówienie obejmuje projekt pn. "Kontynuacja budowy autostrady A-4, Tarnów Rzeszów na odcinku od węzła Krzyż do węzła Dębica Pustynia km 502+796,97 do około 537+550". Na odcinku o długości 34,8 km znajdą się m.in. dwa węzły, 5 mostów autostradowych, 9 wiaduktów w ciągu autostrady, 11 wiaduktów nad autostradą i jedna estakada.Konsorcjum na realizację robót, będzie miało 18 miesięcy od daty podpisania umowy (do czasu realizacji umowy wlicza się również okres zimowy).

GDDKiA informuje także, że wykonawca zobowiązany będzie do zrealizowania tzw. Kamienia Milowego tj. budowy węzła Dębica Pustynia w terminie 6 miesięcy od daty rozpoczęcia robót.

Reklama

W lipcu ub.r. GDDKiA zerwała kontrakt z konsorcjum firm realizujących prace na tym odcinku A4 (SIAC Construction, PBG, APRIVIA i Hydrobudowa Polska) po tym jak wykonawca zażądał zwiększenia wartości kontraktu o 200 mln zł. Na dzień 30 czerwca 2012 r. zaawansowanie rzeczowe wyniosło 48 proc., natomiast upływ czasu 95 proc.

Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.