Rolę pionierów odgrywają często przedstawiciele sektora finansowego. Najwięcej dobrych praktyk firm wiąże się z ich zaangażowaniem społecznym i na rzecz rozwoju społeczności lokalnych.

Kluczowe wyzwania, z jakimi będą musiały zmierzyć się w najbliższym czasie firmy, to kwestie związane z odpowiedzialnym inwestowaniem, dbaniem o komunikacją społeczną i etykę w całym łańcuchu dostaw. Takie są wnioski cyklicznego raportu Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2012. Dobre praktyki”.

- CSR (Corporate Social Responsibility, społeczna odpowiedzialność biznesu) nie może być przez banki traktowana wybiórczo, powinna być obecna na wszystkich poziomach zarządzania firmą. Społecznie odpowiedzialne postępowanie dotyczy w takim samym stopniu zaangażowania branży w ochronę środowiska, jak i praktyk z zakresu pracy czy zagadnień konsumenckich. Łącznie jest to siedem obszarów, zgodnie z normą ISO 26000 – mówi Mirella Panek-Owsiańska, prezes Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

>>> Czytaj również: Sektor bankowy: Banki walczą o zarobek na odsetkach

Reklama

W ostatnich latach w Polsce branża bankowa podjęła wiele starań w zakresie edukacji finansowej. Nadszarpnięta reputacja sektora finansowego zmobilizowała je do podejmowania bardziej odpowiedzialnych inicjatyw. Wynika to zarówno z potrzeby odbudowania zaufania, jak i lepszego dostosowania się do wymagań rynku i swoich klientów.

Instytucje finansowe podjęły choćby działania w zakresie budowania świadomości odpowiedzialnego inwestowania. W ten sposób odpowiadają na potrzeby konsumentów, którzy coraz poważniej szukają nowych rozwiązań emerytalnych.

- W 2012 r. opisy działań CSR zgłosiło do raportu Forum 11 banków, czyli 10 proc. spośród wszystkich 106 instytucji. Stanowią one mocną reprezentację branży finansowej w gronie przedsiębiorstw społecznie odpowiedzialnych – dodaje Mirella Panek-Owsiańska.

>>> Cały artykuł czytaj na: Obserwatorfinansowy.pl