"Przyjęta strategia rozwoju w naszej opinii powinna nie tylko wzmocnić pozycję rynkową Agroligi na rynku regionalnym, ale także pozwolić zarabiać w wysokomarżowych segmentach biznesu spożywczego. Wierzymy, że wdrożenie tych planów przełoży się również na wzrost wartości spółki, a z oczekiwanej zwyżki skorzystają również nowi inwestorzy, których spodziewamy się wraz z przeniesieniem notowań spółki na główny rynek GPW" - powiedział Przewodniczący Rady Dyrektorów Agroliga Group Alexander Berdnyk, cytowany w komunikacie.

Na inwestycje w ciągu dwóch lat spółka "może wydać blisko 12 mln euro", podano również.

Agroliga, notowana na NewConnect spółka spożywcza działająca na Ukrainie planuje wejść do ścisłej czołówki dostawców żywności we wschodniej części kraju. Ma na to pozwolić nowa strategia spółki, której głowne elementy to zwiększenie mocy produkcyjnych olejów z 55 tys. ton do 70 tys. ton do 2015 r. (docelowo 100 tys. ton); zwiększenie banku ziemi grupy o 36%, do 12,3 tys. ha oraz rozwój segmentu mleczarskiego. Ma on polegać na zwiększeniu stada o 600 krów do 1400 sztuk i rozpoczęciu produkcji mleka w proszku oraz serów miękkich.

"Spółka aktywnie przygotowuje się do wejścia na główny rynek GPW, a w procesie przeniesienia notowań wspiera ją Noble Securities" - podano również.

Reklama

Grupa Kapitałowa Agroliga, zarejestrowana na Cyprze ma pięć ukraińskich spółek, w większości prowadzących działalność w rejonie Charkowa. Koncentruje się na produkcji oleju, zbóż i mleka. W 2012 r. przychody ze sprzedaży wyniosły 16,5 mln euro, natomiast zysk netto spółki osiągnął 3,2 mln euro. Od lutego 2011 r. Agroliga jest notowana na New Connect.