Obie procedury mają charakter ograniczony, a inwestycje przeprowadzone będą w systemie „Projektuj (optymalizuj) i Buduj".

W obu przypadkach "postępowanie zostanie przeprowadzone w trybie przetargu ograniczonego, który składa się z dwóch etapów tj. etapu I, który jest obecnie ogłoszony i jest to tzw. wstępna kwalifikacja wykonawców podczas której wykonawcy składają wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Po zakończeniu tego etapu zamawiający (Oddział GDDKiA w Poznaniu) zaprosi wybranych wykonawców do składania ofert i to będzie II etap postępowania. Po wyłonieniu wykonawcy zostanie podpisana umowa na realizację zadania. Jej podpisanie planowane jest na połowę 2014 roku a zakończenie budowy i oddanie drogi do ruchu ma nastąpić do końca 2016 roku" - czytamy w komunikatach.

Obie inwestycje będą także prowadzone systemie „Projektuj (optymalizuj) i Buduj". Oznacza to, że wykonawca, z którym zostanie zawarta umowa będzie odpowiadał za aktualizację/optymalizację projektu, a następnie realizację inwestycji, podano również. W Ostrowie Wlkp. wykonawca zrealizuje optymalizację dokumentacji projektowej oraz budowę II etapu obwodnicy, w tym m.in. budowę: drogi ekspresowej o dł. 12,8 km, rozbudowę drogi krajowej 25 o długości ok 1,4 km, budowę jednego węzła drogowego i 15 obiektów inżynierskich. Pierwszy etap obwodnicy oddano do użytkowania w 2009 r. Dzięki wybudowaniu obwodnicy ruch tranzytowy przeniesie się z miasta na obwodnicę. Wyprowadzenie ruchu poza centrum skróci czas przejazdu drogą krajową nr 11 oraz usprawni ruch w kierunku Poznań – Ostrów Wlkp – Katowice oraz Kalisz – Ostrów Wlkp – Wrocław. W Jarocinie natomiast powstanie przede wszystkim obwodnica o długości 10 + 3 km, 2 węzły drogowe i 13 obiektów inżynierskich. Na obwodnicę zostanie skierowany też ruch z pozostałych dróg krajowych w węźle jarocińskim: DK12 i DK15.

>>> Czytaj również: Rząd potwierdził plan zbudowania 12 obwodnic w ciągu 7 lat

Reklama





ikona lupy />
Forsal.pl / Tomasz Lipczyński