Agnieszka Kowalcze ze Skandynawsko-Polskiej Izby Gospodarczej zwraca uwagę, że aby wejść na rynek któregoś z krajów skandynawskich trzeba się bardzo dobrze przygotować - mieć zaplanowane działania, zdobyć zaufanie partnerów handlowych. To wymaga czasu, ale jest to jak najbardziej możliwe - podkreśla.

Borys Borowski z firmy Polish Connection podkreśla, że na przykład w Norwegii w ostatnim czasie powstało bardzo wiele polskich firm. Według niego, jest to swego rodzaju boom. Polskie firmy już nie tylko otwierają oddziały w tym kraju, ale decydują się na zakładanie spółek stricte norweskich, co wymaga już pewnej wiedzy i obycia na tym rynku.

Główny ekonomista Nordea Bank Polska Piotr Bujak ocenia, że relacje gospodarcze między Polską a Skandynawią rozwijają się całkiem nieźle - świadczą o tym między innymi dane naszym handlu zagranicznym i obrotach handlowych z poszczególnymi państwami. Na pewno jest jednak duże pole do rozwoju - uzupełnia.

Jeśli chodzi o skandynawskie inwestycje w Polsce, to kraje tego regionu są u nas obecne od dawna.

Reklama

>>> Polecamy: Norwegia staje się popularnym kierunkiem migracji za pracą