Dziś startuje Kreobox, portal społecznościowy, który ma pomóc połączyć potrzeby przedsiębiorców z potencjałem naukowców.

W Kreoboksie rejestrować się mogą przedsiębiorcy, instytucje, instytuty badawcze oraz naukowcy i studenci. Każdy z profili ma określone funkcje, które użytkownicy muszą uzupełnić. Prawdziwość danych firm i instytucji będzie weryfikował administrator portalu. Kreobox stworzony został specjalnie z myślą o małych i średnich firmach, które w przeciwieństwie do dużych, mają problem z dotarciem do naukowców i instytutów badawczych. Jest też kierowany do przedsiębiorców, którzy za niewielkie pieniądze potrzebują ekspertyzy fachowców od czasu do czasu, czyli nie są obiektem zainteresowania władz uczelni polujących na długotrwałe, duże kontrakty.

– Przedsiębiorcy mają możliwość darmowego reklamowania swojej działalności przez stworzenie swojego profilu, ale również szybkiego nawiązania kontaktu z naukowcami i innymi przedsiębiorcami. Dzięki temu będą mogli rozwiązać problemy, które napotkali w swojej działalności – tłumaczy Olaf Gajl, dyrektor Ośrodka Przetwarzania Informacji, instytutu badawczego, który zaprojektował i przygotował portal. Dodaje, że przedstawiciele firm w społeczności oraz w bazie ekspertów mogą znaleźć odpowiednie jednostki naukowe oraz naukowców, do których mogą się zwrócić z pytaniami, zamówić przetestowanie jakiegoś rozwiązania albo samo rozwiązanie.

Taka współpraca powinna ułatwić MSP pozyskiwanie środków w nowej perspektywie finansowej, bo większość konkursów z programu operacyjnego inteligentny rozwój dedykowane będzie innowacjom i finansowaniu prac badawczo-rozwojowych. Na starcie w bazie Kreoboxu zarejestrowało się 1,7 tys. firm o różnym profilu działalności. Są tu także informacje o 500 instytucjach, przede wszystkim uczelniach i instytutach badawczych. Dotyczą profilu działalności, zakresu prowadzonych badań, także zasobów laboratoryjnych.

Reklama

Są reklamą możliwości instytutów i ich pracowników. Dzięki portalowi, naukowcy mogą zyskać szansę pracy dla biznesu. W zamyśle twórców mają zawierać umowy z przedsiębiorcami na wykonanie określonych prac, nawet wówczas gdy zagadnieniem nie zajmują się bezpośrednio ich macierzyste placówki. Kreobox ma także pomagać studentom w pozyskaniu sponsorów, jeśli w ramach prac magisterskich opracowują nowe kosztowne rozwiązania.

>>> Polecamy: Współpraca wielkiego biznesu i nauki jest możliwa. Mamy już pierwsze sukcesy