"Cel ekspansji jest podtrzymany: 3 tys. sklepów do 2015 r.; 50 proc. nowych otwarć przewidziane jest w dużych miastach; nastąpi segmentacja asortymentu między obiektami w miastach i poza nimi, aby wyjść naprzeciw potrzebom konsumentów" - podano w prezentacji.

Jednocześnie spółka zaznaczyła, że zidentyfikowała potencjał rozwoju rynku powyżej 3 tys. sklepów swojej sieci.

"Ekspansja obecnych formatów będzie kontynuowana, ale będziemy również rozwijać nowe, aby zwiększać penetrację rynkową. Planowane jest dwojakie podejście: mniejszy format sklepu w miastach oraz obiekty franczyzowe na obszarach wiejskich. Rynek wciąż jest rozdrobniony z wieloma niezależnymi sklepami franczyzowymi bez wystarczającej skali działania" - czytamy dalej.

Firma zapowiada również rozwój swojej drugiej sieci Hebe. Według prezentacji, obecnie dysponuje 96 sklepami. Szcowana sprzedaż w 2013 r. wynosi ok. 60 mln euro, a straty związane z rozwojem sieci od startu szacowane są na ok. 15 mln euro.

Reklama

Wcześniej spółka wskazywała, że nakłady inwestycyjne Jeronimo Martins - właściciela sieci Biedronka - w Polsce sięgną 2,1 mld zł w 2013 r., w latach 2014-2016 powinny utrzymać się na zbliżonym poziomie.

Jeronino Martins podawało wcześniej, że sprzedaż w sieci Biedronka wzrosła o 4,0 proc. r/r w sklepach porównywalnych (like-for-like, LFL) w III kw. 2013 r., zaś sprzedaż ogółem (w złotych) zwiększyła się o 15,5 proc. r/r. W okresie 9 miesięcy br. wzrost sprzedaży wyniósł odpowiednio: 4,8 proc. r/r i 15,9 proc.

Jeronino Martins to portugalska grupa działająca w sektorze FMCG. Jest właścicielem sieci Biedronka - największej sieci detalicznej w Polsce. W październiku ub.r. grupa otworzyła w Polsce 2000. sklep, a jej plany przewidują osiągnięcie 3000 sklepów pod marką Biedronka w 2015 r.

>>> Polecamy: Ranking popularności medialnej Top Marka 2013: Biedronka wyprzedziła Tesco