Cena za akcję mieści się w przedziale od 6,75 do 9,00 euro. Łącznie spółka chce pozyskać maksymalnie 16 mln euro na rozwój i zadebiutować na obu giełdach 9 czerwca.

Oferta publiczna przeprowadzana w Niemczech i Polsce obejmuje wyłącznie nowe akcje wyemitowane w celu podniesienia kapitału.

Zapisy na akcje rozpoczną się 19 maja 2014 r. i zgodnie z planem mają się zakończyć 27 maja 2014 roku o godzinie 12.00 dla inwestorów indywidualnych oraz o godzinie 18.00 dla inwestorów instytucjonalnych.

Debiut na rynku regulowanym Giełdy Papierów Wartościowych we Frankfurcie oraz rynku równoległym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie jest zaplanowany na 9 czerwca 2014 r.

W ramach emisji przewidziano ofertę publiczną w Niemczech i Polsce, a także opcję private placement dla inwestorów instytucjonalnych spoza Niemiec, Polski oraz Stanów Zjednoczonych.

Reklama

Wszyscy obecni akcjonariusze spółki posiadający co najmniej 5% akcji wyrazili zgodę na 12-miesięczny zakaz sprzedaży posiadanych obecnie akcji (lock-up), począwszy od pierwszego dnia notowań.

Globalnym koordynatorem i oferującym akcje JJA Autojest ACON Actienbank AG. W Polsce liderem konsorcjum biur maklerskich, za pośrednictwem których będzie można nabyć akcje JJ Auto jest Dom Maklerski DF Capital. Zapisy na akcje przyjmują tak ze ING Securities , BM Alior Banku oraz BDM.

Spółka planuje pozyskać z emisji akcji na obu rynkach kwotę do 16 mln euro.

JJ Auto planuje wykorzystać przychody netto ze sprzedaży akcji na uruchomienie własnych centrów dystrybucji, zwiększenie mocy produkcyjnych, działania promocyjne i budowę marki, działalność w obszarze badań i rozwoju (R&D) oraz na zwiększenie środków obrotowych, które zostaną wykorzystane do sfinansowania rozszerzonej działalności" – podała spółka.

JJ Auto jest jednym z wiodących na rynku chińskim producentów i dostawców wysokiej jakości stalowych części samochodowych oraz części do maszyn ciężkich, takich jak nakrętki, śruby, klucze, manszety, sworznie i tuleje oraz części do pojazdów ciężarowych. Uzupełnieniem podstawowej działalności spółki jest handel narzędziami i częściami samochodowymi.

Obecnie JJ Auto sprzedaje swoje produkty wyłącznie na rynku chińskim - bezpośrednio do dystrybutorów i odbiorców detalicznych. Baza klientów spółki obejmuje około 89 dystrybutorów części samochodowych, którzy zajmują się odsprzedażą produktów JJ Auto na rzecz użytkowników końcowych, takich jak fabryki osi samochodowych, warsztaty czy producenci oryginalnego wyposażenia (Orginal Equipment Manufacturers - OEM).

Chiny są największym na świecie producentem i odbiorcą pojazdów samochodowych. Ze względu na rosnącą liczbę właścicieli pojazdów oraz coraz wyższy przeciętny wiek używanych samochodów, analitycy branżowi oczekują istotnego wzrostu wartości chińskiego rynku części zamiennych - z 32,2 mld USD w 2011 r. do 61 mld USD w 2021 r.

„W związku z tym oczekuje się, że Chiny pod tym względem wyprzedzą USA stając się już w 2015 r. największym odbiorcą części zamiennych. Pod koniec 2013 r. rynek części zamiennych do pojazdów odpowiadał za około 14 do 16 proc. całego rynku części samochodowych" – podano w komunikacie.

Przychody JJ Auto wzrosły o 17,3% rok do roku do 108,5 mln euro w 2013 r. Zysk brutto wyniósł 24,6 mln euro i był o 14,1%wyższy niż rok wcześniej. EBIT wyniósł 23 mln euro, co oznacza wzrost marży EBIT o 21,2%. Zysk netto spółki wyniósł 17,1 mln euro, co daje marżę zysku netto na poziomie 15,7%.

Zakłady produkcyjne JJ Auto zajmują obszar ponad 26 tys. m2 i zlokalizowane są w Quanzhou w prowincji Fujian, znajdującej się w południowo-wschodnich Chinach. W 2013 r. spółka wyprodukowała 82,255 tys. ton produktów. Na koniec 2013 r. zatrudniała ponad 600 pracowników.