"Naszą wizją jest połączenie chińskiego rynku motoryzacyjnego i europejskiego rynku zarówno motoryzacyjnego i kapitałowego. Obecność na europejskich giełdach pozwoli nam w przyszłości na wejście na te rynki z naszą ofertą" - powiedział prezes i założyciel pan Jianhui Ye.

Spółka oferuje łącznie do 1,78 mln nowoemitowanych akcji bez wartości nominalnej, obecnie kapitał akcyjny dzieli się na 8 mln akcji. Widełki cenowe ustalono na 28,23 - 37,64 zł lub 6,75-9 euro za akcję. W dniu 9 czerwca spodziewany jest debiut na GPW.

Globalnym koordynatorem, prowadzącym księgę popytu i głównym menedżerem oferty jest Acon Aktienbank AG. Konsorcjum biur maklerskich w Polsce tworzą Dom Maklerski DF Capital, ING Securities, BM Alior Banku, BDM.

"Nie chodzi nam przede wszystkim o nowe fundusze. Poprzez notowania na GPW i we Frankfurcie chcemy poprawić wizerunek w Chinach jako firma transparentna. Rynek niemiecki to prężna motoryzacja i liczymy na nowe kontakty. Ponadto notowania w Europie to dla nas platforma do budowania wizerunku firmy na rynku kapitałowym i wśród inwestorów, a GPW to czołowa giełda w Europie Środkowej. Jednocześnie w Chinach utrzymuje się długi okres oczekiwania na wejście na giełdę. Czeka na to ponad 1 tys. spółek" - powiedział dyrektor finansowy Clement Hoo.

Reklama

Wskazał, że atrakcyjne dla inwestorów giełdowych są: stabilny profil JJ Auto z szeroką gamą produktów, zapewniony dostęp do bazy surowcowej, rozwinięte zaplecze produkcyjne i sieć dystrybucji.

"Działamy na wzrostowym rynku Chin. Mamy doskonałą historię finansową i strategię opartą na solidnych filarach. Rynek, na którym działamy jest bardzo rozdrobniony, pozycjonujemy naszą produkcje jako tańszy odpowiednik dla znanych marek, ale chcemy przejść do wyższego cenowo segmentu" - dodał Hoo.

JJ Auto planuje przeznaczyć Capex na rozbudowę sieci sprzedaży w Chinach, zwiększenie produkcji z 90 tys. ton stali do 130 tys. ton i następnie 200 tys. ton stali docelowo.

Plany przewidują wykorzystanie 35% pozyskanych środków na uruchomienie własnych centrów dystrybucyjnych, 30% zwiększenie mocy produkcyjnych, 15% na budowanie i promocję marki, 12% środków na zwiększenie środków obrotowych - finansowanie wzrostu działalności.

W 2013 roku przychody wyniosły 108,5 mln euro i 15,7% marży netto (17,1 mln euro) wobec 92,5 mln euro sprzedaży w 2012 i 16,3% marży netto (15,1 mln euro). EBIT to odpowiednio 23 mln euro i 20,3 mln euro. Celem na 2014 rok są przychody na poziomie 130 mln euro.

"Mamy dobre zamówienia na ten rok, wprowadzimy nową markę w tym roku, widzimy utrzymujący się popyt na rynku" - wskazał dyrektor finansowy spółki.

Oczekiwania JJ Auto zakładają wzrost rynku części zamiennych w Chinach, prognozowany spadek cen stali, środowisko prawne stabilne i przychylne, przewidywany intensywny wzrost organiczny, koncentracja na częściach zamiennych do maszyn ciężkich, dalsze inwestycje w badania o rozwój, reklamę oraz poprawę działania centrum dystrybucji hurtowej, 7 mln euro na zwiększenie mocy produkcyjnych do 130 tys. ton, utrzymanie atrakcyjnych poziomów rentowności, reinwestowanie zysków w rozwój, planowana wypłata dywidendy za 2014 rok.

JJ Auto to spółka prawa niemieckiego, posiadająca 100% udziału w kapitale Jian Jiang Internetional Limited, działająca zgodnie z prawem Hong Kongu, pełni funkcję pośredniej spółki holdingowej oraz prowadzi działalność handlową i posiada 100 proc. Quanzhou Minke Trading Co. - spółka jandlowa prawa chińskiego, kontrolująca 100% spółki produkcyjnej prawa chińskiego Quanzhou Jianjiang Automobile Fittings Co. Ltd.