Bawarski koncern jest najbardziej popularnym koncernem motoryzacyjnym segmentu premium w naszym kraju i z każdym miesiącem zwiększa dystans do reszty stawki.

W pierwszym półroczu zarejestrowano w naszym kraju 4 215 sztuk BMW - o 43,03 proc. więcej niż rok temu. W efekcie, Bawarczycy mają już 25,2 proc. udział w naszym rynku premium. Na tym kryształowym dla Bawarczyków obrazie jest tylko jedna rysa. Najpopularniejszym modelem wśród Polaków w tym segmencie nie jest BMW, lecz… Volvo XC 60.

Zresztą pozostali konkurenci BMW też mają powody do radości, bo ich sprzedaż też jest wyższa niż przed rokiem. Drugie w rankingu za pierwsze półrocze jest Audi ( 3 633 szt.; wzrost o 38,51 proc.); Volvo (3 238 szt.; wzrost o 21,96 proc.) oraz Mercedes (3 198 szt.; wzrost o 14,09 proc. ).

>>> Czytaj też: Z polskich części zbudujemy auto. BASF będzie produkował u nas katalizatory

Reklama

Co ciekawe, tak dobre wyniki czołowych producentów śrubują obraz całego rynku. -Udział marek premium w całym rynku samochodowym w pierwszym półroczu 2014 r. wyniósł 9,66 proc. – podał Instytut Samar, który monitoruje krajowy rynek motoryzacyjny. Sprzedaż samochodów z tego segmentu wciąż rośnie szybciej niż całej reszty.

- O ile bowiem w czerwcu br. marki popularne zanotowały wzrost w porównaniu do czerwca 2013 roku o 1,37 proc., to liczba zarejestrowanych samochodów marek premium wzrosła w tym okresie o 3,69 proc. – podaje Samar.

Jeszcze korzystniej dla marek premium wygląda zestawienie z całego półrocza. Do końca czerwca 2014 roku wzrost liczby rejestrowanych aut marek popularnych wyniósł 17,19 proc. W tym samym okresie liczba rejestracji marek premium wzrosła o 35,05 proc.

Mimo to warto pamiętać, że tytuł lidera rynku zachowała Skoda. W 2014 roku klienci kupili i zarejestrowali 24 269 aut tej marki, o 32,38 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Na pozycji wice lidera znalazł się Volkswagen, w przypadku którego liczba zarejestrowanych aut wyniosła 16 946 sztuk, o 24,32 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2013 roku. A na trzecim miejscu sklasyfikowano Toyotę. W 2014 roku klienci japońskiego producenta zarejestrowali 16 153 samochody, o 42,09 proc. więcej niż przed rokiem.

>>> Polecamy: Niemiecki wrak bez swojej historii. Polskę zalewają używane auta