Finansowane to będzie środkami własnymi pozyskanymi dzięki działaniom restrukturyzacyjnym, możliwa jest także emisja akcji i obligacji. W efekcie przychody spółki mają wzrosnąć do 314,3 mln zł w 2020 r. ze 164,3 mln zł prognozowanych na br., a zysk netto - odpowiednio do 21,4 mln zł z 13,8 mln zł.

"Obecny udział marki Sphinx, przy 79 lokalach istniejących w miastach powyżej 100 tysięcy mieszkańców, z 92 posiadanych lokali, uplasował się na poziomie 3,2% całego rynku konsumpcji poza domem. Hipotetyczny popyt dla Sphinx, w sytuacji pełnej dostępności lokalizacyjnej dla konsumentów, wzrasta do poziomu 6,3%. Wynik ten oznacza miejsce do zwiększenia sieci (liczby lokali) o około 70 nowych lokali w miastach powyżej 100 tysięcy mieszkańców. Jak pokazują wyniki restauracji Sphinx przy spełnieniu dodatkowych warunków jak: liczba turystów, dochody społeczeństwa czy odległość od dużego miasta spółka może z powodzeniem dodatkowo rozwijać także sieć w niektórych miastach poniżej 100 tysięcy mieszkańców" - czytamy w strategii.

Sfinks Polska uważa ponadto, że w następnych latach zadania i wyzwania, jakie stoją przed marką obejmują przede wszystkim kreowanie jej wizerunku,umacnianie wizerunku restauracji Sphinx, jako miejsca przyjaznego osobom młodym i młodym duchem i rodzinom z dziećmi oraz jako miejsca na spotkanie biznesowe.

"W efekcie tych działań celami strategicznym są:

Reklama

W przypadku inwestycji spółki osiąganie EBITDA restauracji w wysokości minimum 20% oraz EBITDA z restauracji franczyzowych na poziomie 7%.

· Osiągnięcie i utrzymanie wskaźnika dług/EBITDA nieprzekraczającego 3.
· Przeznaczanie środków własnych na inwestycje gwarantujące ROI na poziomie minimum 30%· Osiągnięcie i utrzymanie kosztów ogólnego zarządu na poziomie nieprzekraczającym 8% od obrotu.
· Minimum podwojenie sprzedaży w Polsce do 2020 roku.
· Głównie rozwój restauracji Sphinx w oparciu o model operatorski i franczyzowy.
· Wdrożenie koncepcji masterfranczyzy dla restauracji Sphinx i uruchomienie restauracji w minimum 3 krajach.
· Bezpieczny rozwój restauracji Chłopskie Jadło i WOOK pozwalający na osiągnięcie przez te sieci statusu drugiej i trzeciej sieci restauracji (po sieci Sphinx) w segmencie casual dinnig.
· Akwizycja sieci o silnie rozpoznawalnej marce z segmentu fast casual dining, pizzerii lub kawiarni.
· Wdrożenie narzędzi IT umożliwiających osiąganie przewagi konkurencyjnej poprzez wzrost jakości i szybkości uzyskiwania informacji zarządczej oraz umożliwiające odpowiednie wsparcie rozwoju masterfranczyzy" - czytamy dalej.






"Główny cel inwestowania stanowić będą restauracje Sphinx. Spółka na ten moment zidentyfikowała ponad 20 lokalizacji umożliwiających rozwój sieci restauracji w 2015 roku, oraz ok. 10 restauracji w 2016 roku z ROI na średnim poziomie 35%. Możliwe do osiągnięcia ROI powoduje, iż w następnych latach może zostać utrzymana dynamika rozwoju restauracji Sphinx na poziomie możliwym w 2015 roku" - wskazano także.

Głównym ograniczeniem dynamiki rozwoju sieci restauracji o powyższych parametrach są zasoby gotówkowe spółki. W związku z tym spółka podjęła działania zmierzające do finansowania rozwoju przez podmioty zewnętrzne, w tym poprzez FIZ emitujący certyfikaty w celu budowy restauracji lub sekurytyzacji przychodów z już posiadanych przez spółkę restauracji, podano też w materiale.

"W przypadku szans na pozyskanie większej liczby lokali spełniających powyższe kryteria spółka rozważy możliwości pozyskiwania finansowania poprzez - w pierwszej kolejności - podjęcie negocjacji w zakresie zmiany warunków spłat kredytów i rozłożenie ich w dłuższym czasie. W drugiej kolejności emisję obligacji, pod warunkiem uzyskania zgody banków oraz możliwości spełnienia założenia strategicznego w postaci wskaźnika długu do EBITD na poziomie nie wyższym niż 3, a w trzeciej emisję akcji lub obligacji zamiennych" - wylicza spółka.

Sphinx przedstawił także prognozy, które nie zawierają jednak ewentualnego dokapitalizowania. Rozwój sieci został zaplanowany w oparciu o finansowanie zewnętrzne. Spółka nie wyklucza dokapitalizowania w przypadku nie znalezienia dodatkowych zewnętrznych źródeł finansowania rozwoju.