Dragados złożyło najtańszą ofertę, wartą 729,44 mln zł brutto, na budowę obwodnicy Radomia w ciągu drogi krajowej nr 7, podała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).

Druga najtańsza oferta należała do konsorcjum Salini Polska, Impregilo i Todini Costruzioni Generali (758,75 mln zł brutto), a trzecia do konsorcjum PRM Mosty Łódź, PBDiM Mińsk Mazowiecki, Trakt, PI IMB Podbeskidzie oraz PRD Lubartów (856,38 mln zł brutto). Najdroższą z 7 ofert złożyło konsorcjum Budimeksu i Ferrovial Agroman - 977,10 mln zł brutto. Zamawiający zamierzał przeznaczyć na realizację zamówienia 834,55 mln zł brutto.

"7 ofert zostało dzisiaj złożonych w przetargu na kontynuację projektowania i budowę obwodnicy Radomia w ciągu DK 7. Inwestycja będzie realizowana w trybie Projektuj i Buduj, w którym wykonawca optymalizuje rozwiązania w otrzymanej dokumentacji projektowej, proponuje technologię budowy, co ma wpływ na oferowaną cenę" - czytamy w komunikacie.

Przy wyborze najkorzystniejszej oferty pod uwagę brana jest cena, termin wykonania oraz okres gwarancji. Oznacza to, że przyszły wykonawca mógł zaproponować zrealizowanie zamówienia w okresie krótszym niż wymagane 33 miesiące, jednak nie krótszym niż 30 miesięcy. Do czasu realizacji nie wlicza się okresów zimowych, podano również.

Reklama

Wszyscy potencjalni wykonawcy zadeklarowali 10 lat gwarancji jakości i 30-miesięczny termin realizacji.

Planowany termin zakończenia robót to połowa 2018 roku.

Realizacja 24,6 km obwodnicy Radomia na parametrach trasy ekspresowej przewiduje budowę dwóch jezdni po dwa pasy ruchu wraz z pasem awaryjnym. Równolegle wzdłuż trasy zbudowane zostaną drogi dojazdowe zapewniające komunikację ruchu lokalnego. Dostęp do drogi ekspresowej będzie możliwy tylko w węzłach: Radom Północ, Radom Zachód, Wolanów i Radom Południe.

>>> Czytaj też: Trasa S8 w Warszawie. Rekordowo droga ochrona przed hałasem