„(…) w oparciu o nową podstawę porównawczą, skorygowaną o umowy, które przestały obowiązywać w trakcie roku obrotowego 2014 oraz o wpływ zakresu, obroty grupy spadły o 4,1%, co jest związane z globalnym zastojem na rynku win i alkoholi mocnych" – czytamy w komunikacie.

Umowy, które przestały obowiązywać (umowy dystrybucji win określonych marek, umowa o podwykonawstwo z Pulco, zaprzestanie sprzedaży wódek innych producentów, sprzedaż marki Danzka) oraz wpływ zakresu (Ukraina, Słowacja, Białoruś) tłumaczą różnicę kwot 52,7 mln euro i 72,7 mln euro (72%) pomiędzy obrotami w roku obrotowym 2014, a tymi w roku obrotowym 2013, podano w informacji.

„W 2014 r., Belvédère wypracowała skonsolidowane obroty netto w kwocie 466,9 mln euro (479,8 mln euro wg poprzedniej metody księgowej), czyli były one niższe o 13,5% (-13,6% bez uwzględnienia różnic kursowych) w stosunku do wyniku za rok obrotowy 2013" – podano jednocześnie.

W Polsce obroty grupy netto wyniosły w 2014 r. 179,0 mln euro, czyli spadły o 19,7 proc.. Po korekcie związanej z zaprzestaniem sprzedaży wódek innych producentów, obroty spadły o 8,8%.

Reklama

„W związku z przewidywanym podniesieniem podatku akcyzowego na początku 2014 r., sprzedaż w Polsce w ostatnim kwartale 2013 r. była wyjątkowo wysoka. W konsekwencji, sprzedaż w I półroczu 2014 r. była dużo niższa, tym bardziej, że Belvédère, w trosce o ochronę należących do niej marek, nie chciała brać udziału w wojnie cenowej prowadzonej przez swych konkurentów. W ostatnim kwartale 2014 r., marki Grupy (Sobieski i Krupnik) zwiększyły swój udział w rynku – ilościowo udziały w rynku wyniosły 12,8%, w tym dla marki Krupnik 11,5%, dzięki wprowadzeniu na rynek jej nowych smaków" – czytamy w informacji.

W 2014 r., obroty netto we Francji wyniosły 193,3 mln euro, czyli w porównaniu z rokiem obrotowym 2013 spadły o 3,0%. Różnica ta jest związana głównie z rezygnacją z mało opłacalnych umów.

Belvédère jest grupą działającą w sektorze win i alkoholi mocnych, obecną w Europie i w Stanach Zjednoczonych, opartą na silnych spółkach lokalnych. Grupa posiada portfel znaczących marek alkoholi mocnych, które rozwija - w szczególności Sobieski, William Peel i Marie Brizard.