"Przede wszystkim, jeżeli chodzi o rozwój produktów i naszej oferty, to nad tym bardzo intensywnie pracujemy. Mamy ogromną ilość prac w związku z przejściem na technologię LED. O pewnych pomysłach będziemy mówili przy okazji prezentowania nowych założeń do naszej strategii" - powiedział ISBnews Pilszczek.

Jak podkreślił, Es-System już od dłuższego czasu skupia się na zwiększeniu udziału sprzedaży produktów z tej kategorii.

"Zakładaliśmy, że w 2015 roku dojdziemy do poziomu 30% udziału w sprzedaży produktów w technologii LED. Patrząc na to, co dzieje się w tej chwili, rok 2015 możemy zamknąć wartością ponad 30%. Osiągnięcie tego celu jest jak najbardziej realne" - powiedział prezes. Dalszym wzrostom sprzedaży LED-ów będzie sprzyjać polityka energooszczędności prowadzona w krajach wysoko rozwiniętych.

Spółka koncentruje się na działalności na swoich dotychczasowych rynkach oraz poszukuje nowych w UE i na świecie. Dominującym rynkiem pozostaje Polska. "Umacnianie pozycji na dotychczasowych rynkach, ale również poszukiwanie nowych to najlepsza strategia dla spółki" - wyjaśnił Pilszczek.

Reklama

Prezes dodał także, że obecna sytuacja na rynku budowlano-montażowym jest optymistyczna dla spółki. Początek 2015 roku był pod tym względem wyraźnie lepszy niż w latach 2013-2014. Zagrożeniem dla wzrostu może być natomiast sytuacja polityczna na wschodzie i kondycja strefy euro.

ES-System to największa polska firma w branży oświetleniowej, działająca w segmentach oświetlenia architektonicznego, ulicznego, zewnętrznego i awaryjnego. Jej skonsolidowane przychody wyniosły 166 mln zł w 2013 r.