Cena emisyjna akcji oferowanych w ofercie publicznej Atal została ustalona na 22 zł. Ostateczna liczba akcji w transzy inwestorów indywidualnych wyniesie 780 tys., a w transzy inwestorów instytucjonalnych 5,72 mln akcji, poinformowała spółka. Oznacza to, że wartość oferty wyniesie 143 mln zł brutto - spółka liczyła wcześniej na ok. 160 mln zł.

"Zarząd spółki, w porozumieniu ze współoferującymi, ustalił cenę akcji oferowanych zgodnie z rozdziałem Prospektu "Informacje o warunkach emisji - wskazanie ceny, po której będą oferowane papiery wartościowe" - na 22 zł za jedną akcję serii E" - czytamy w komunikacie.

Spółka poinformowała także, że ostateczna liczba akcji serii E oferowanych w transzy inwestorów indywidualnych to 780 000 sztuk, zaś ostateczna liczba akcji serii E oferowanych w transzy inwestorów instytucjonalnych to 5 720 000 sztuk.

Proces budowania księgi popytu trwał do 27 maja. Od dzid do 2 czerwca odbędzie się przyjmowanie zapisów. Zamknięcie oferty przewidywane jest na 3 czerwca. Około 15 czerwca spodziewany jest pierwszy dzień notowań PDA.

Atal oczekiwał wcześniej wpływów z oferty na poziomie ok. 160 mln zł brutto.

W ramach publicznej emisji akcji oferowanych jest 6,5 mln akcji serii E, stanowiące łącznie 16,79% podwyższonego kapitału zakładowego oraz głosów. Dotychczas jedynym akcjonariuszem Atal jest Juroszek Investments, w której 100% udziałów posiada Zbigniew Juroszek, założyciel i prezes spółki.

Spółka chce wykorzystać środki z oferty na finansowanie realizacji aktualnych i przygotowywanych projektów deweloperskich, a także na zakup gruntów - po 50% na oba cele. Wpływy na cele akwizycje zostaną wykorzystane na rynku warszawskim i krakowskim.

Doradcami Atal w procesie upublicznienia są: Dom Maklerski Raiffeisen Bank Polska oraz Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jako współoferujący, doradcą prawnym jest Kancelaria Radców Prawnych Oleś & Rodzynkiewicz, a rolę doradcy finansowego pełni Raiffeisen Investment Polska.

Grupa Atal aktualnie realizuje projekty deweloperskie w największych polskich miastach: Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Łodzi i Katowicach. W minionym roku deweloper sprzedał łącznie 1093 mieszkania, co zapewnia mu czołową pozycję wśród największych przedsiębiorstw w branży.

W ramach realizowanych inwestycji Atal w 2014 r. przekazał klientom 1655 mieszkań. W pierwszych czterech miesiącach bieżącego roku nabywców znalazło 470 mieszkań, to najlepszy wynik w historii firmy.