"Kandydatura pana Macieja Andrzeja Libiszewskiego na stanowisko prezesa zarządu PKP Cargo została wskazana przez akcjonariusza spółki Polskie Koleje Państwowe S.A. (...) Następnie została ona potwierdzona w drodze postępowania kwalifikacyjnego na stanowisko prezesa zarządu spółki przeprowadzonego przez radę nadzorczą przy udziale profesjonalnego doradcy rekrutacyjnego" - czytamy w komunikacie.

Libiszewski został powołany w skład rady nadzorczej 17 grudnia 2015 r., zaś 18 grudnia 2015 r. rada nadzorcza delegowała go do czasowego wykonywania czynności członka zarządu spółki oraz pełnienia obowiązków prezesa. Dziś Libiszewski złożył rezygnację z pełnionej funkcji członka rady nadzorczej PKP Cargo.

Maciej Andrzej Libiszewski posiada wykształcenie wyższe prawnicze. Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego a następnie Polsko-Niemieckie Studium Finansów, Zarządzania i Marketingu. Zdał egzamin dla kandydatów na członków rad nadzorczych w spółkach Skarbu Państwa. Posiada doświadczenie w pracy na wysokich stanowiskach zarządczych z potwierdzoną zdolnością do prowadzenia zespołów interdyscyplinarnych i złożonych projektów. Doświadczony negocjator wielokrotnie kończący spory ze stroną społeczną zawarciem porozumienia. Autor programów restrukturyzacyjnych i optymalizacyjnych związanych z finansowymi elementami funkcjonowania spółek prawa handlowego. Prowadził działalność gospodarczą, następnie pracował w firmach związanych z transportem. Wielokrotny członek rad nadzorczych oraz zarządów państwowych, samorządowych i prywatnych spółek kapitałowych (w tym członek rady nadzorczej i członek zarządu PKP Cargo w latach 2005-2008). W latach 2001-2015 związany zawodowo z sektorem transportu. Posługuje się językiem angielskim, francuskim, niemieckim i rosyjskim, czytamy w komunikacie.

W połowie grudnia ub.r. rezygnację z funkcji prezesa PKP Cargo złożył Adam Purwin.

Reklama

PKP Cargo zadebiutowało w październiku 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnych, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (ok. 48% udziału w rynku według masy i ok. 57% według pracy przewozowej w 2014 r.) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.