"Model finansowania pomysłów, które nie przeszły jeszcze należytej walidacji rynkowej powoli ustępuje nowemu podejściu, które można określić jako 'innowacja na żądanie'. Korporacje coraz częściej oczekują od młodych spółek więcej niż inspiracji. Widzą w nich potencjalnych partnerów do wspólnego rozwiązywania konkretnych, zdefiniowanych wyzwań rynkowych. Większy potencjał współpracy związany jest jednak z odpowiednio wyższymi wymaganiami. Oczekiwania artykułowane przez rynek są bardzo podobne niezależnie od branży i sprowadzają się, najogólniej ujmując, do rozwiązań szytych na miarę, oferujących bardzo konkretne wartości biznesowe" - powiedział ISBtech Dziurzyński.

Jak zaznaczył, ABSL od lat aktywnie działając na rynku startupów, w odpowiedzi na te tendencje, przekształcił ABSL Start-Up Challenge w ABSL tech lab.

"Jeszcze przed pandemią postanowiliśmy odejść od formuły konkursowej na rzecz platformy łączącej młode spółki technologiczne oraz korporacje. Wspólnie z naszymi partnerami tworzymy listę wyzwań. Dzięki temu młode firmy technologiczne mogą dokładnie poznać oczekiwania korporacji i przygotować rozwiązania dla konkretnych firm. W ramach nowej formuły stawiamy na profesjonalizm propozycji biznesowej, a nie prezentację startupu. Jednocześnie zapewniamy odpowiednie wsparcie merytoryczne. Każda z aplikujących spółek zostanie oceniona przez ekspertów zajmujących się wdrożeniami technologicznymi. Chcemy, żeby w projekcie działały podmioty gotowe do pracy z międzynarodowymi graczami" - dodał wiceprezes.

Partnerem strategicznym ABSL tech lab jest firma Procter&Gamble, którą interesują rozwiązania pozwalające np. zautomatyzować proces analizy danych czy też zwiększyć efektywność sprzedaży online, której proces został zapoczątkowany offline oraz przedstawić rozwiązania pozwalające na skuteczne monitorowanie łańcucha logistycznego. Natomiast partner główny projektu - Citi - oczekuje propozycji w obszarze HR, wspierających budowanie zaangażowania, kreatywności w rozproszonych zespołach przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiej efektywności. Drugim obszarem zainteresowań Citi jest automatyzacja procesów w celu ciągłego podnoszenia jakości usług świadczonych na rzecz klientów.

ABSL, czyli Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych - zrzesza ponad 200 największych światowych firm, zatrudniających obecnie w Polsce ponad 300 000 osób. Prawie 1,5 tys. centrów usług, rozproszonych w ponad 50 miastach, tworzy prężny ekosystem wspierający innowacyjne rozwiązania wdrażane przez międzynarodowe korporacje. Celem jest budowanie atrakcyjnych i zrównoważonych ekosystemów, które dzięki temu pozytywnemu zaangażowaniu stworzą nowe, wartościowe miejsca pracy i w sposób odpowiedzialny będą rozwijać inwestycje i biznes w lokalnych społecznościach.